Re: Gdzie kupować części do komputera

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 04:29:35 MET

Użytkownik "pawelek" <pharwacki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ej2um0$9bm$1@news.wp.pl...
> Tak tez myślę. Najlepiej współpracować z kilkoma hurtowniami... ważne są
> ceny, ale także warunki udzielania rabatów i kredytów kupieckich.

Generalnie to zastanow sie, czy zajmujesz sie szeroko pojeta sprzedaza, czy
skupiasz sie na konkretnych towarach...
Hurtownie typu AB czy Pronox maja przyzwoita baze produktow, a ceny zaleza
glownie od obrotu, takze na poczatku na jakies dobre warunki nie ma co
liczyc. Kiedys w pronoxie bylo latwo dostac dobra cene, ale z kolei przy
duzych zamowieniach nie masz praktycznie mozliwosci negocjacji.. nie wiem,
jak jest teraz. W AB mozesz dostac dobra cene, lepsza niz w pronoxie, ale
niestety nie od razu.
Terminy platnosci i wysokosci kredytow to inna sprawa...

Za to ogromna baze produktow (5-6x wieksza) ma np ABCData. Takze to jest
hurtownia niemal od wszystkiego elektronicznego, nawet, jesli niektore
rzeczy trzeba sprowadzac na zamowienie.
Jest jeszcze jedna rzecz w ABCDacie, ktorej czasami brakuje innym - magazyny
lokalne i dostawy w dniu zamowienia. Jesli pilnie potrzebujesz towaru a nie
masz mozliwosci samemu dojechac, to mozesz dostac paczke jeszcze w dniu
zamowienia... Czasem sie tym posilkujemy.

Jeszcze jedna informacja - nie warto sie rozdrabniac na wiecej hurtowni -
nie uzyskasz w zadnym odpowiedniego obrotu, od ktorego zaleza tez twoje
ceny.. 2 max 3 podstawowe, reszta od przypadku..

Pozdrawiam
Michal