Re: dysk 300GB problem

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 06:26:44 MET

"wojT" 4380.00000002.4553f698@newsgate.onet.pl

> Nie ma problemu z ograniczeniem partycji FAT32 do 30GB. Ja miałem większe
> partycje w tym systemie plików i wszystko było OK. Używam Partition Magica 8.0.
> Poza tym faktycznie tak jak to już ktoś napisał, rzeczywiście NTFS jest dużo
> lepszy: szybszy, bezpieczniejszy i bardziej wydajny. Różnicę odczujesz
> chociażby przy defragmentacji. Ja defragmentuję Diskeeperem 11 i NTFSa
> defragmentuje mi przynajmniej 3 razy szybciej. No ale jeśli masz W98 to nie
> masz wyjścia.

Bo w NTFS pisze się tak, aby nie fragmentować, o ile jest to możliwe.
Ale i tak się fragmentuje. :) W FAT pisze się na najbliższych klastrach,
a w NTFS na tych, które zapewniają niepofragmentowanie pliku. Czasami
jednak nie ma wyjścia i piszę się tak, że dochodzi do fragmentacji. :)

-=-

Pod W98 można zapuścić paragonowy program, który umożliwia pisanie po NTFS.
Tyle tylko, że korzystanie z W98 jest co najmniej niewskazane. :) A już na
pewno nie jest wskazane korzystanie (choć jest możliwe) z niestandardowych
rozwiązań, których nie testują masy -- typu NTFS pod W98. :)

I na pewno budowanie tak dużej partycji FATalnej nie jest wskazane. :)

E. :)