Dysk zewnętrzny USB / LAN

Autor: Any User <anyuser_at_dell.com>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 23:49:49 MET

Witam

Rozważam zakup obudowy do dysku, lub też zewnętrznego dysku w obudowie, o
następujących parametrach:
a) obsługa pojemności >500 GB, opcja: >1000 GB (na przyszłość)
b) możliwość ustawienia dysku w stan tylko do odczytu (tak całkowicie tylko
do odczytu, blokada sprzętowa)
c) możliwość wymiany dysku w środku (to dotyczy zintegrowanych dysków
zewnętrznych)
d) opcja: wersja LAN zamiast USB (lub oba naraz) - wówczas możliwość
zamontowania dysku jako udział sieciowy w Windows i możliwość ograniczania
dostępu (użytkownicy i prawa na udziałach)
e) opcja: możliwość łączenia dysków w sposób łatwiejszy i optymalniejszy,
niż zwyczajny zakup dwóch kompletów wszystkich urządzeń

(opcja - rozważam wersje z i bez niej pod względem finansowym)

Poniżej kilka przykładów, które znalazłem:
http://www.allegro.pl/item140057361_ns_347_obudowa_hdd_3_5_lan_ftp_smb_usb_2_0.html
http://www.qart.com.pl/prod/ARGOSY_HD-363N.html

Mam do Was pytania:

1. Czy ktoś ma doświadczenie ze sprzętem tego typu i może wyrazić swoją
opinię? Chodzi mi o jakość tego typu urządzeń i praktyczne problemy w pracy
z nimi.
2. Czy ktoś może polecić jakiś inny model, który spełnia powyższe wymagania?