Re: Dysk zewnętrzny USB / LAN

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 01:30:54 MET

"Any User" ej0bae$1m6p$1@news2.ipartners.pl

> b) możliwość ustawienia dysku w stan tylko do odczytu (tak całkowicie tylko
> do odczytu, blokada sprzętowa)

Od czasu wprowadzenia głowic magnetorezystywnych (mam nadzieję,
że nie łamię słowa -- chodzi o zmianę rezystancji pod wpływem
tak zwanego zmiennego pola magnetycznego; pierwsze takie dyski
wprowadził przed nastu laty ponoć IBM, nazywając je baśniowo
Alladin, Jasmina itd. -- jeden z takich dysków (chyba z pół giga)
kupiłem wówczas u Tomasza Chlebowskiego swemu ex-szefowi, dodając
skrzydeł tak zwanych jego komputerowi, prawdziwemu Hewlettowi
Packardowi; szef na dyskach znał/zna się jak przysłowiowy Żyd/żyd
na świni, więc uznał ów gest za wybryk; tenże ex-szef po latach
skazał mnie na śmierć, dzięki złamaniu pewnej umowy, którą ze mną
zawarł) budowane są dyski serwerowe, w których można wyłączyć w dowolnej
chwili głowicę zapisującą i pozostawić tylko odczytującą, :) blokując
tym sposobem jakąkolwiek nieautoryzowaną możliwość zmiany zapisu na
dysku -- albowiem głowicę zapisującą wyłącza się wyłącznikiem :)
umiejscowionym na obudowie dysku i jakiekolwiek sztuczki hackerskie tam na nic... :)

Obecnie chyba w każdym dysku są takie głowice (magnetorezystywne) czytające. :)
(ale może nie mam racji)

E. :)