Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 09:22:38 MET

Dnia 2006-11-09 08:50:21, encja *Eneuel Leszek Ciszewski* wymodziła
przez port 119 co następuje:

> Większość rzeczy kupuję w ciemno. Taka polska rzeczywistość.
> Inna sprawa, że nieznajomy człowiek zalecał mi NEC i wyglądało na to, że
> bardzo dużo o owych NECach wie. I proponował mi przymiarkę przed kupnem.

I dobrze wiedział, że nie ma się czego wstydzić. NEC i Mitsubishi w
monitorach CRT nie zeszli na psy, tak jak iiyama

[...]
> Tych megaherców nie rozumiem. Teraz mam fv 111 Hz na fh 90.9 kHz i rozdzielczość 1024 na 768.
> Jak się to ma do tego, co napisałeś -- nie wiem.

Pasmo, to z grubsza częstotliwość, jaka jest w stanie przejść przez
układ.
Dla monitora łatwo to policzyć:

Masz 1024x768 = 786432 punkty
Każdy z nich zapalany 111 razy na sekundę
786432x111 = 87 293 952
Zatem każde działo Twojego monitora strzela ok 90 mln razy na sekundę.
Czyli, aby to osiągnąć, Twój monitor musi mieć pasmo przynajmniej 90 MHz
- inaczej taki sygnał nie przejdzie przez monitor, jego działa nie będą
w stanie odpowiednio szybko "zapalać się" i "gasnąć" i nastąpi totalne
rozmycie obrazu.

W praktyce, aby uzyskać ostry obraz, konieczne jest pasmo znacznie
szersze, przynajmniej 2, a najlepiej 3 razy. Chodzi o to, aby działa
sterowane były sygnałem maksymalnie zbliżonym do prostokątnego, a nie
sinusoidalnym, a do tego potrzeba szerszego pasma.

Dobre monitory 17" mają pasmo przynajmniej 200 MHz. Im wyższa
rozdzielczość i odświeżanie, tym szersze musi być pasmo. 350 MHz to już
naprawdę najwyższa półka. I co z tego, jeśli inne wady monitora wszystko
psują :(

[...]
> I miały do tego prawo producenta monitora!!!

Ale nie miały na to mojego pozwolenia ;)
Dlatego nie kupiłem.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]