Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 06:55:42 MET

"Rafał Bartoszak" ojjbh5fyvkxf.1ufzcg1ksn9dc.dlg@40tude.net

> Albo ma monitor wykonany jeszcze w Japonii, kiedy to iiyamy były klasą
> same w sobie i wzorem dla wielu innych. Po przeniesieniu produkcji do
> Chin ta marka tak zeszła na psy, że sam nie mogłem w to uwierzyć, a więc
> Tobie wierzę bez zastrzeżeń. I nie zdziwił bym się, gdybyś jeszcze
> dopisał, że masz fatalną zbieżność barw ;)

Nie wiem, co to zbieżność barw. Zadowolony jestem, jak trawa jest zielona,
nie czerwona na przykład. ;) (no i jest) Wielkich wymagań nie mam i nie
oczekiwałem niczego nadzwyczajnego po tym monitorze, ani po komputerze
w ogóle. :) Gdybym miał go przeznaczyć do poligrafii kolorowej -- nigdy
bym nie kupił monitora w tak zwane ciemno.

> A wogóle, to nie lubię crosspostów

Ja poniekąd też, bo zaburzają proces liczenia wysłanych postów. :)
(a mam ich ponoć prawie 20 tysięcy sztuk)

-=-

Konwergencja może być (zgodnie z danymi producenta) aż tak zła,
że może dochodzić do mylenia pikseli -- dla mnie to paranoja.
(składowa jednego piksela może trafiać w piksel sąsiedni, zamiast w swój)
Na szczęście nie jest aż tak źle, ale gdyby było -- musiałbym uznać, że jest OK. :)

Może masz na myśli właśnie konwergencję, gdy piszesz o zbieżności barw.
Jeśli tak -- wg producenta może być właśnie gorzej niż źle, gdyż piksele
mogą być rysowane przez nieodpowiednie składowe piksela (mam nadzieję, że
jestem/będę rozumiany) ale na szczęście jest OK, to znaczy piksele się nie
mieszają. Z konwergencją jest OK, co nie oznacza, że krańce monitora, czyli
miejsca oddalone od krawędzi o pięć centymetrów i mniej są pozbawione tęcz.
Szczególnie źle jest w lewym dolnym rogu; róg w tym wypadku to 5 cm na 5 cm
na (17) siedemnastocalowym monitorze. Pionowa krecha jest z prawej strony po
prostu czerwona. :) Oczywiście można to wyregulować, ale kosztem reszty monitora. :)
I oczywiście, zanim piksele będą pomylone, obraz się staje tak nieostry, że odnosi
się wrażenie, iż szkło jest posmarowane jakiś kremem...

No i mogłoby tak po prostu być, a ja nie miałbym podstaw do składania zażaleń,
albowiem tego rodzaju błędy konwergencji są dopuszczalne!!! KOSZMAR!!!!

E. :)