Re: ups

Autor: Tomasz Wasilewski <tommies_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 00:11:37 MET

> I właśnie o co chodzi z tym zostawianiem kompa samego?? (jakie skutki)
> gdyż
> ja zostawiam na kilka godzin dziennie (2-3h tak średnio) samego ,a tak to
> działam na komputerze nawet do 16h na dobe :)).

Dobry UPS ma komunikacje z komputerem i jest zarzadzalny specjalna
aplikacja. Pozytek z tego taki, ze gdy przerwa w dostawie pradu jest dluzsza
i baterie UPS sa juz na skraju wyczerpania, to oprogramowanie to samo zamyka
aplikacje a na koniec system. Dodatkowo moze wyslac na przyklad email do
administratora a w profesjonalnych rozwiazaniach nawet zadzwonic i odtworzyc
nagrany komunikat o zaistnialym problemie, lub tez podjac inne zdefiniowane
zadania. Soft z dobrym UPS informuje o stopniu naladowania akumulatorow,
aktualnym obciazeniu, szacunkowych czasach pracy na bateriach, umozliwia
diagnostyke itepe ....
Niestety w slabych UPSach funkcje bezpiecznego zamykania potrafi zaskakujaco
zle dzialac, a o bardziej rozbudowanych funkcjach nawet nie ma co marzyc