Dysk notorycznie się leni

Autor: McP <mcpWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Nov 2006 - 21:07:26 MET

Mam Toshibe Satellite A30. Wymieniłem w niej jakiś czas temu dysk na HITACHI
Travelstar 7K100 60GB 7200 RPM 8MB Cache ATA-6. I od tego czasu pojawił się
problem. Nie wiem z jakiego powodu dysk sprawia wrażenie jakby cały czas był
uśpiony. Każda nowa operacja związana z dostępem do dysku powoduje chwilowy zwis
(około sekundy), dysk się rozkręca (charakterystyczny gwizd), przeczyta co mu
potrzebne i cichnie. Kolejne sięgnięcie do zasobów i sytuacja się powtarza
chyba, że po raz kolejny wykonuję tą samą operację, wtedy pewnie czyta z RAM.
Gdyby takie zachowanie zdarzało się co jakiś dłuższy odstęp czasu to pewnie by
tak nie przeszkadzało ale dzieje się tak przy prawie każdej operacji. Kliknięcie
w nową komórkę w Excelu, wywołanie menu podręcznego, no kurcze wszystko. A miał
to być taki fajny zastępnik za 4200 RPM...

Sprawdzałem w Menedżerze urządzeń
- buforowanie zapisu włączone
- podstawowy kanał IDE: Tryb transferu: DMA jeśli dostępne: Bieżący tryb: UDMA
tryb 5

W Toshiba Power Managment mam wyłączone usypianie dysku w każdym z profili

Help. Może ktoś już to przechodził