Re: Dysk notorycznie się leni

Autor: Tytooss <fake_at_mail.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 10:23:47 MET

Dnia 6 Nov 2006 21:07:26 +0100, McP napisał(a):

> Mam Toshibe Satellite A30. Wymieniłem w niej jakiś czas temu dysk na HITACHI
> Travelstar 7K100 60GB 7200 RPM 8MB Cache ATA-6. I od tego czasu pojawił się
> problem. Nie wiem z jakiego powodu dysk sprawia wrażenie jakby cały czas był
> uśpiony. Każda nowa operacja związana z dostępem do dysku powoduje chwilowy zwis
> (około sekundy), dysk się rozkręca (charakterystyczny gwizd), przeczyta co mu
> potrzebne i cichnie. Kolejne sięgnięcie do zasobów i sytuacja się powtarza

Sprawdź jeszcze to:
http://www.pbus-167.com/chc.htm

Zakładka "Hard Disk", "Advanced Power Managment: Without Spin Down"

A inna sprawa, że to model już nie najnowszy i hdd 7200 może być po prostu
nie obsługiwany jak trzeba (prądowo, sprzętowo). Zainteresuj się najnowszym
dostępnym biosem.

pozdrawiam
Tytooss

--