Re: jak rozbudować komputer?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 06 Nov 2006 - 01:15:29 MET

rwerp <roman.werpachowski@gmail.com> wrote:

> Nie ma mocnej linii 5V, potrzebnej do procesorów na Socket A. Niech
> bierze jeden z dwóch wymienionych przez mnie.

            Zaraz, zaraz: z 5V CPU zasilany byl na _STARYCH_ plytach SocketA.
Tu mamy Asusa a7n8x deluxe na nForce2 - co prawda nie znam tej plyty ale
pewnie tak jak wiekszosc na nForce2 blok CPU zasilany jest juz z 12V.

Tak wiec nie wiem skad ten nacisk na 5V przy tej plycie i nowej grafice (po
wymianie). Sam swego czasu na plycie na nForce2 (EPOX 8RDA3I) i R9800PRO
musialem zmienic porzadny zasilacz z bardzo mocna linia 5V na wrecz gorszy
ale z silniejsza podwojna linia 12V bo zarowno CPU jak i grafika zasilane
byly z 12V. Na 5V czesciowo zostaly napedy i niektore karty PCI albo
wymagajace duzo pradu (jak SkyStar 2) lub stare jak Intel PRO 100 jeszcze
na i8558 zasilanym z 5V i mocno sie grzejacy w odroznieniu d nowszego
i8559 juz zasilanego z 3V.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl