Re: ECS K7S5A + Duron 1,8

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 13:33:07 MET

raff100 wrote:

> Ano zgadza się.
> Nie myślałem, że zasilacz który daje sobię radę z PIV i grafiką nVidia 256 MB +
> nagrywarka DVD i napęd DVD wymięknie .......
> No ale cóż ......
> Sam na to nie wpadłem, ale totalny brak pomysłów, googlowanie oraz odpowiedzi na
> mój post sprawiły, że soprawdziłem to co wydawało się najmniej prawdopodobne.
> Zadziałało ....

Może w starym padła któraś linia zasilająca. Sprawdzałeś? U mojego kolegi
zasilacz nie daje +3V, zamiast tego jest 0,8V ale jakoś działa ze starym
Duronem 900MHz :)

> Tu się zgodzę, ale ........
> Celeronki i PIII (600 - 900 MHz) bez osłonki nie są tak wrażliwe.
> Miałem kiedyś durona 900 MHz do testów.
> Obchodziłem się z nim jak z jajkiem.
> Niestety, drobniutkie ukruszenie na rdzeniu (nawet nie wiem jak się zrobiło, bo
> z prockiem obchodziłem się jak z jajkiem) sprawiło, że procek trafił do kosza.
> Tymczasem P III który mam do testów od czterech lat i wygląda jak ogrysek działa
> bez problemów.

Pamiętam, pamiętam. Wyżej wspomniany kolega również obchodzi się z tą
bestią jak z jajkiem. Ja swojego Durona zaraz po zakupie wtyknąłem na
płytę, zamocowałem wielki cooler i od tamtej pory ani razu jego nie
odpinałem. :)

> Jak najbardziej się zgodzę.
> Jednak intelowskie procki po prostu wyłączały system gdy procek się przegrzał.
> AMD zdechł bez ostrzeżenia.

Do tej pory nie wiem dlaczego AMD nie montował w tamtych procesorach
żadnego zabezpieczenia. Oszczędności? A może procki *musiały* działać na
granicy wytrzymałości aby wyrównać wydajność z Intelami?

> [...]
> Tym się nie zajmuję.
> Z tego co obserwuję, AMD wygląda na wydajniejszy.
> Jednak .........
> Po znajomości naprawiam znajomym komputery.
> Moje doświadczenia dowodzą jedynie, że intel jest bardziej odporny sprzętowo,
> mechanicznie i termicznie.
> W przypadku AMD, dużo więcej jest także problemów dotyczących kompatybilności
> sprzetowej i programowej.
> Statystycznie u moich znajomych AMD vs Intel to mniej więcej pół na pół.
> Tymczasem dzwonią do mnie w drastycznie przeważającej większości posiadacze AMD.

Również naprawiam komputery "po znajomości". Jednak nie zauważyłem aby
system, programy czy sprzęt jakoś gorzej współpracowały z AMD. W przypadku
sprzętu najczęściej winne są pośpiesznie pisane sterowniki.

> [Historia]

Ja zaczynałem od 486 DX-2. Później był P 166 MHz oraz PII 300 MHz. Sprzęt
bezproblemowy. Na PII, Win98 działał bez reinstalacji przez ponad trzy
lata. Przestał działać dopiero jak w dysku Seagate głowice przyspawały się
do talerza i po jego uruchomieniu bardzo skutecznie się urwały. :(

Teraz jest Duron którego kupiłem jako 1,2 GHz ale po puszczeniu go na
szynie 133/133 bez żadnych dodatkowych zabiegów działa na 1,6 GHz. Jest
bardzo delikatny ze względu na odsłonięty rdzeń, trzeba uważać czy śmigło
jest podłączone do płyty i ogólnie lepiej go nie dotykać. Boje się go wziąć
w ręce bo nie chcę kupować nowego. Ale... Działa ślicznie. System i
programy współpracują z nim bez problemów. Sprzęt również nie ma powodu do
narzekania. Obydwa dyski i obydwie nagrywarki nie mają problemów z zapisem
i odczytem. Karta graficzna działa, kareta dźwiękowa również. Komputer się
nie resetuje sam z siebie i system miewa BSODa tylko z winy walniętego
softu. WinXP stoi stabilnie od prawie roku, czyli odkąd mam ten procesor.

Wniosek z opowieści jest taki, że jak już się trafi na dobrego AMD i nie
pcha się do niego łapek to odwdzięczy się on długa i stabilną pracą.

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *