Re: Zasilacz - zbyt duża moc...

Autor: Bartek <bartek_at_itsec.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 20:12:59 MET

Michal Bien napisał(a):
> Bez jaj - te Fortrony maja takie same zabezpieczenia a roznia sie
> standardem ATX (rozlozenie zasilania i wtyczki). JAk starszego Fortron za
> bardzo obciazy na 12V to jak wiekszosc sie po prostu wylaczy albo konfig
> bedzie w najgorszym razie niestabilny. To co mu grozi to strata pieniedzy i
> koniecznosc ponownego zakupu, tak wiec nie wpadaj w histerie.

Oczywiscie zgadzam sie ze Fortrony sa bardzo dobre sam mam w kilku
stacjach roboczych w firmie zasilki z tej serii. Oczywiscie dla Ciebie
moze koniecznego ponownego zakupu np. zasilacza+plyty lub innego
podzespolu nie stanowi problemu, ale dla kogos moze jest. Pamietaj o tym

> To ile komputer ma tych serc? :> Bo zazwyczaj mowi sie tak o CPU,
> czasami tez o plycie glownej (choc czesciej porownywana jest do
> kregoslupa). Zasilacz choc oczywiscie wazny, to nie nazwalbym go "sercem"
> - chyba popadasz w histerie usenetowa gdzie zasilacz zrobiono fetyszem, z
> czego zacieraja rece producenci modeli po 300-400 i wiecej zl.
> Ani to ani druga skrajnosc pt "kupie byle co za 50 zl bo i tak wyglada tak
> samo i ma to samo na nalepce" nie jest rozsadna.

Widze ze masz podejscie typowego szarego kowalskiego ktory idac do
sklepu kupi super procek, plyte glowna i pamieci ram za ponad 1k zl, do
tego dysk itd po czym wsadzi zasilacz za ok 60zl... Dla mnie zasilacz
jest sercem ktory podtrzymuje caly zestaw komputerowy. CPU natomiast
jest od obliczen matemtaycznych :) Co Ty z ta histeria tak non stop? ;-)
Masz z nia jakis problem? :P

> Tu w miare OK, choc i przyzwoity zasilacz do malo wymagajacego
> zestawu mozna kupic za 100 zl.

Racja.

> Pracujesz w marketingu? Bo takie okragle, nic nie wnoszace zdania
> jakos mi sie z ta dzialka kojarza. PRzypominam ze on zastanawiala sie m.in
> nad roznymi modelami Fortronow w ATX 1.3 i 2.0

Nie pracuje w marketingu, ale juz za bardzo sie osluchalem od ludzi co
to im jakis no-name zjaral pol kompa, po czym byl placz i lament ze
mogli wydac pare zl wiecej na dobrej klasy zasilacz. Czy to modecom czy
seasonic itp.

> Rzecz w tym ze Budzik zdaje sobie sprawe z wagi zasilacza i nie wzal
> przeciez najtanszego czegos ze sklepu obok za 50 zl. Jesli akurat jest w
> dolku finansowym i ma to zasilacz tylko stary sprzet to nie widze problemu
> w zastosowania starego fortrona PFN za wspomniane 65 zl. Jesli ma zamiar
> zasilac tym jakas nowa plyte i grafike to dopiero wtedy trzeba mu wyjasniec
> dlaczgo nie ten zasilacz tylko nowy ATX 12V 2.0+

To ze zdaje sobie sprawe, a to ze ktos mu zaproponowal zasilacz za ok
100zl po czym on sie dziwil po co ma wydawac pare zl wiecej to swiadczy
poprostu o braku znajomosci lub niecheci profesjonalnego podejscia do
sprawy. Mogl odrazu okreslic gorna granice ile moze wydac kasy, a
pozniej by mu sie zaproponowalo dany zasilacz z allegro.