Re: Zasilacz - zbyt duża moc...

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 18:34:38 MET

Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> pewnie nie zauwazyłes, ale to inna polka cenowa.

            Bez przesady - pisales o zasialaczu w starszym standardzie za 65 zl
a tu masz nowsze za 110-130. Jak za bardzo oszczedzisz to bedzies zmusial
2 razy placic. - sam musailem zmienic dosc dobry zasilacz 350W Hipera
kupiony w 2003/2004 r. na rowniez 350W Modecoma MC bo plyta i grafika
potrzebowala mocnej linii 12V. Teraz ten stary lezy nieuzywany a kosztowal
wiecej niz nowy. Napisz lepiej jaki sprzet ma to zasilac, jesli stary z
zasilaniem z linii 5V i nie planujesz zminac sprzetu ktory bedzie nim
zasilany to mozesz brac starsze fortronu ATX 1.3, ale jesli cos nowego to
zdecydowanie warto doplacic te ~50 zl.

> Jakbym chciał przeznaczy tyle na zasilacz to kupiłbym pewnie jakiegoś
> chiefteca.

            Litosci - mowimy tu o kwotach 110-140 zl a nie 300-400 zl. A co do
chieftecow za 110 zl: na pewno lepszy bedzie Fortron za ta kwote - w tej
cenie chieftec lepi naklejki i daje swoje opakowania na najprostsze Delty
i kasuje naiwniakow za firme.

> Co z tego ze staroc? I co to znaczy staroc?

            Zasilacz w starym standardzie ATX 1.3 a nie 2.0+ - majacy mozna linie
5V a nie 12V wymagana przez nowy sprzet (z 12V zasilane sa nowe plyty
(czesto juz z wtykiem 24PIN) i karty graficzne przez MOLEX/zlaczke PCI-E.

> Pytam bo zaczyna mnie to denerwowac - pojechałem do sklepu, chce
> konkretne modele plyty i procesora (939) a sprzedawca juz mi ze lepiej
> AM2 bo nowsze i "pojde do przodu"...

I ma calkowita racje o ile nie modernizujesz konfigu i nie przekladac
pamieci (i ew grafiki). Skladajac nowy zestaw bez przekladania czesci warto
brac juz tylko AM2 - pamiec jest w tej samej cenie co DDR1 (albo i tansza)
a niedluga bedzie wyraznie tansza bo DDR1 to bedzie juz tylko modernizacja
starych zestawow (spojrz sobie na ceny NOWYCH pamieci SDR i po ~300 zl za
256 MB PC133) oraz pamietaj ze ostatnie ZAMOWIENIA na S939 byly przyjmowane
przez AMD do konca czerwca, ostatnie DOSTAWY wychodza z fabryk do konca
grudnia tego roku. Pozniej bedzie juz pewnie tak jak z Bartonami na
SocketA, juz teraz X2 na S939 ciezko kupic a Athlony64 na S754 maja
irracjonalne ceny.

> Reasumujac - co nowe zasilacze maja takiego, ze te starocie fortrony,
> które jeszcze niedawno były tak dobrze oceniane, juz sa nie
> wystarczajace?

            Podwojna linie 12V. To bardzo duzo, do tego dochodza jeszcze zlaczki
SATA/PCI-E (sa przejsciowki) oraz czesto rozdzielana wtyczka 20/24pin.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl