Re: zasada działania napędów MO

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 16:04:15 MET

Rafał Bartoszak napisał(a):

> IIRC trwałość dysków MO szacowana jest na 30 lat. Ponieważ technologia
> jeszcze tylu lat nie ma (a już od dawna jest w zaniku), to ciężko te
> oceny zweryfikować ;)

Z jednej strony można mówić o chwytach marketingowych, z drugiej strony
spora część starych dyskietek, jeszcze z czasów Atari daje się odczytać,
bo te, które są produkowane dzisiaj padają nawet zaraz po wyjęciu z
pudełka. Ostatnio przejrzałem sporą część zbioru moich dyskietek,
niektóre z roku 1997/8 działają do dzisiaj. ;)

Tak czy inaczej MO to technologia dla profesjonalistów, tak więc można
uznać ją za bezpieczną. Wygląda na to, że teraz zastąpiły ją (pytanie
tylko czy na długo) płyty DVD-RAM w kasetkach - podobny wachlarz
zastosowań, podobny wygląd, podobna deklarowana trwałość. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/