Re: Zasilacz - zbyt duża moc...

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 15:51:21 MET

Osobnik posiadający mail psylo.wytnijto@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> Linki nie działają. Połamały się. Nie myślisz, że zadając pytanie
> warto ułatwić nieco życie osobom od których wymagasz pomocy? Nie
> prościej podać linki tak:
> http://allegro.pl/item138910120.html
> http://allegro.pl/item139259931.html

jasne, nie zauważyłem, a nie wiedziałem ze Xnews ma z tym problemy -
przepraszam.

> Z tych dwóch _zdecydowanie_ lepszym wyborem jest Fortron.

Ale dlatego ze ten konkretny jest lepszy a nie dlatego ze to fortron?
Bo, jak zwrócił mi uwage jeden z grupowiczów - oba te zasilacze sa
produkowane przez firme FPS.
Dodatkowo ponoc ta delta to odpowiednik Fortrona FSP350-60THA-P, ponoc
bardzo chwalonego. W takim razie kupię Fortrona.

> Oczywiście, że nie. Możesz kupić i zasilacz 1000W a zestaw tak czy
> siak będzie zużywał tylko tyle energii ile potrzebuje. Lepszy PSU
> absolutnie w niczym nie będzie przeszkadzał. Podstawy fizyki się
> kłaniają, jak napisał RudeBoy :)

:)
Tak myslałem, ale za strona www.overclockers.pl
Sprawa wyboru konkretnego modelu zasilacza mogłaby wydawać się łatwa. Im
większa jest całkowita moc znamionowa, tym lepszy okazuje się dany
zasilacz. Niestety nie jest to do końca prawda. Wielu producentów sprzedaje
tańsze modele swych produktów z mniejszą cyferką naklejoną na obudowę,
podczas gdy są one zbudowane na bazie tych samych elementów co ich
silniejsi bracia. Nie jest to regułą, a o wiele częściej, nawet nagminnie
zdarza się, że produkty z dużą mocą nominalną nie spełniają odpowiednich
norm przy stałym, maksymalnym obciążeniu. W wyborze zasilacza powinniśmy
się kierować przede wszystkim marką, która jest sprawdzona przez innych
użytkowników, a dopiero w drugiej kolejności mocą znamionową, czy
głośnością lub temperaturą. W takiej sytuacji cena powinna zejść na drugi
plan.

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg