Re: Esperanza 99min. nie pali się w Lite-On

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 01:29:30 MET

Użytkownik "rageofhonor" <bloodsport@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:eifotl$ba2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak[at]nixz*net@nospamplease.com> napisał w
> wiadomości news:eifjqv$h5s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jaki ma ona Firmware?
> Może wystarczy updatować firmware
> Kiedyś miałaem podobny problem z moją nagrywarką. Tylko że przy próbie
> wypalania pisało "illegal disc"

Ale to nie problem z firmware'm tylko wybitnie z mechanika... Jesli mnie
pamiec nie myli, plytka 74min ma szerokosc sciezki 1,6um (mikrometra),
80min - 1,5um, a 90 - 1,1um. No i problem pojawia sie przy tych cienszych
sciezkach, poniewaz glowica nie umie tego wypozycjonowac - nawet, jesli uda
ci sie to dobrze nagrac, na dobrej nagrywarce, to i tak bedzie problem na
innych czytnikach, bo czesc z nich zwroci ci CRC error (jesli nagrywasz
dane), albo przeskoczy pare "zwojow" (dla strumieni audio/video)... Dlatego
troche sie zrazilem do takich duzych plytek...
A sadze, ze na to naklada sie to, o czym mowil kolega - esperanzy generalnie
sa o kant dupy roztrzasc... LiteOny to tez nie mercedesy..
Takze nie ma co liczyc na precyzje...

Pozdrawiam
Michal