Re: Swiezy komp wyswietla: STOP: 0x000000F4 (BIOS raz widzi HDD, raz nie) [part 2]

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 02:01:01 MET

"micz" 1162427208.023616.286530@k70g2000cwa.googlegroups.com

: !!! SWIEZO KUPIONY DYSK NALEZY SKONTROLOWAC SCIAGNIETYM ZE
: STRONY PRODUCENTA OPROGRAMOWANIEM DIAGNOSTYCZNYM ZANIM ZACZNIE
: SIE NA NIM PRACOWAC!!!

Ja mówię, że dyski warto wygrzewać. :)

: PS: Wada wykryta swiezo po zakupie zobowiazuje sprzedawce do
: wzmozonej aktywnosci, poniewaz oprócz gwarancji mozemy powolac
: sie na rekojmie z tytulu sprzedazy (towar powinien byc pozbawiony
: wad w chwili zakupu). Dowiedzialem sie tego od Rzecznika Praw
: Konsumenta. Latwiej ponoc dochodzic swych praw powolujac sie
: na te rekojmie niz na gwarancje.

Gwarancję (treść) ustala zazwyczaj sprzedawca lub gwarant -- czasami jest to ta
sama firma, więc ustala ją tak, aby była ona korzystna dla tegoż sprzedawcy lub
gwaranta, a czasami tak, aby wyglądało, iż jest korzystna także dla kupującego,
ale by była korzystna tylko dla sprzedawcy lub gwaranta. :)

Natomiast prawo państwa ,,pisze'' Ustawodawca, który zazwyczaj ;) nie zna
sprzedawców i gwarantów :) i zazwyczaj składa się ;) z konsumentów. :)

-=-

Przed/Wczoraj kupiłem tanio (za 99 złotych) buty Reeboka -- wewnątrz pudełka
znalazłem kartonik z różnymi informacjami, wśród których była informacja mówiąca
o tym, że w razie reklamacji obowiązują przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002
(Dz. U. z 5 09.2002)

Oto i ta ustawa: http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1176.htm

No i ta sama ustawa dotyczy dysków, i nie tylko dysków. :)
I warto z tej ustawy korzystać, jako że ustawiono ją dla nas. :)

-=-

Ja mam problemy z nagrywarką Toshiby. Podyktowane mi przez prawnika

  http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/toshiba.doc

na okoliczność rozmowy ;) ze sprzedawcą nagrywarki, który to sprzedawca
oświadczył mi, iż wprowadził prawo. ;)

E. :)