Płatne porównywarki cen bez sensu...

Autor: Sexbox <sex.boxNOSPAM.WYTNIJ_at_wp.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 00:09:22 MET

Ostatnio szukałem parę rzeczy do mojego komputera i jak zwykle zaglądam do
porównywarek cen. I co po głębszej analizie widzę, że bardzo wielu sklepów,
które przodują np. w Skąpcu w ogóle brak w Ceno.

Po chwili surfowania odkrywam przyczynę, sklepy aby się tam znaleźć muszą za
to płacić. No niby normalne. Ale w takim razie całe porównywanie cen jest
bez sensu!!!

Proszę zwróćcie uwagę że nie jest to tylko kwestia chciejstwa czy też
skąpstwa danego sklepu, który nie chce podzielić się swoimi zyskami z daną
porównywarką.

Mechanizm jest bardziej złożony.

Weźmy jakiś sklep, który chce mocno konkurować ceną w sieci, innymi słowy
jest najtańszy. Jak to uzyskuje, sposób jest tylko jeden obniża swoje marże,
czyli zarabia na produkcie najmniej. Taki fakt dla klienta byłby
interesującą informacją - od tego są porównywarki cen.

Ale jeżeli porównywarka chce zabrać od sklepu jeszcze swoją marże to byłby
już za wysoki koszt dla takiego taniego sklepu, i dla tego z pewnością nie
skorzysta on z płatej porównywarki. Dla tego istnienie takich porównywarek
jak Ceno jest bez sensu.

Porównywać będą tam ceny sklepów o wysokich marżach - istna paranoja.

Wniosek nasuwa się tylko jeden takie serwisy powinny znaleźć inne sposoby
zarobku a nie prowizja od sklepu bo to kłuci się z samą ideo wyszukiwania
najtańszych sklepów.