Re: Najszybszy proc pod Socket A??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 22:58:19 MET

Żurek <darzur@SKASUJTO.neo.pl> wrote:

> Faktycznie 400 zł jest realne - nie zdawałem sobie z tego sprawy.

            Ceny u AMD po premierze C2D spadly az milo. Ja sie ciesze ze Intel
prowadzi w wydajnosci: wszyscy podniecaja sie C2D, ale stosunkowo malo
ludzi kupuje bo jednak nadal dosc drogie. Za to "procesory dla ludzi"
sa tanie jak dawno nie byly - zarowno jedno jak i dwurdzeniowki.

> A co możesz powiedzieć o płycie:
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=4340&katid=59
> Nie ma wprawdzie PCI-E ale pewnie zanim będę chciał wymienić grafikę
> to i tak przyjdzie czas na całego kompa. Jest jeszcze tańsza od tego
> ASrocka a wygląda całkiem OK.

            Nie znam jej z praktyki. Tak na pierwszy oglad to spora zaleta jest
5 PCI 2.3 jak ktos ma duzo urzadzen, nowe plyty maja zazwyczaj tylko 2-3.
Skoro nie grasz i nie planujesz wymiany grafiki to AGP nie jest problemem,
pozwala odsunac pokuse o zmianie karty. Troche martwi starawy ULI1689 ale
to i tak lepiej niz VIA na ktorej plyty sa z tego przedzialu cenowego.
A gigabyte jak to giugabyte w tym przedziale: pewnie solidny standard ale
bez specjalnie wyszukanych mozliwosci i rozbudowanego setupu - cos jak
schabowy- wyszukane to nie jest, ale przezyc na tym mozna.

BTW:
Ja tam za Asrocka 939Dual SATA2 dalem cale 130 zl. Pierwszy raz w zyciu
kupilem tak tania plyte, wczesniej siedzialem na kolejnych Epoxach i MSI
z przedzialu 400-500 zl za mobo. Skusilem sie na Asrocka bo ten model mial
dobre recenczje i nie bylo konstrukcji tego typu innego producenta.
Poza drobnymi przypadlosciami plyty budzetowej jak niestety tylko 2
podpiecia do wentylatorow i brak sterowania szybkoscia wentylatora CPU
przez plyte nawet przy wlaczonym C&Q oraz ograniczonymi mozliwosciami OC
(wlasciwie zakresem regulacji napiecia CPU) nie ma sie za bardzo o co
czepiac. W tym Asrocku cena/mozliwosci sa nie do przebicia, nie narzekam na
stabilnosc (od kiedy ja kupilem w sierpniu nie uswadczylem ani jednego
BSODa ani zwisu - jak cos bylo nie tak to windows mial problemy sam ze soba
albo raczej z zawieszonym procesem ktory zzeral parwie cala moc CPU i byl
trudny, choc mozliwy do ubicia.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl