Re: czym testowac karte graficzna PCI-E ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 18:43:02 MET

archimonde2@poczta.onet.pl <archimonde2@poczta.onet.pl> wrote:

> ten SYstem to dotyczy samej karty graficznej
> w PC mam 2GB Ramu DDR3 bodajze

            To zmienia postac rzeczy. Czyli te 128 + 256 z czego osytatnie to
po prostu AGP Aparture Size czy jak to sie w setupie nazywa.

> RAM przetestowany, zasilacz Tagan 500W

            Czyli te dwie rzeczy mozna zasadniczo skreslic.

> no tak tylko przy poprzedniej plycie sprawowal sie zasilacz w porzadku
> a co mi da stress test? dalej nie bede wiedzial czy to karta grafiki
> czy procek? a moze plyta glowna?

            No to bol - bez wymontowania prawie wszystkich komponentow innych niz
niezbedne i testowania po kolei za pomoca nadmiarowych elementow
raczej nic nie poradzisz. A takie dziwne pady nie na amen bywaja strasznie
trudne do stwierdzenia. Ze 2 lata temu sprawdzalem zestaw kolegi ktory mu
sie wieszal z roznych dziwnych powodow, co najciekawsze zazwyczaj przy
ogladaniu filmow (tryb overlay). NA dzien dobry podejrzana karta,
sprawdzilem 3, potem RAM - tez OK, dalej CPU bo to jakis duron mocno
ukruszony byl. Na moim Athlonie 100% sprawnym tez zwisy tak samo w filmach.
Na koncu wyszlo na to ze plyta glowna ale byla tak dziwacznie uszkodzona ze
pozornie wszystko bylo OK. Koles ktory mu ja sprzedal przyparty do muru
przyznal sie ze z ta plyta spalil mu sie wczensiej zasilacz. Co sie tego
naszukalem zanim wyszlo ze to takie dziwne uszkodzenie plyty bez zejscia
ukladu na amen to moje :/

> poza tym FPS rzedu 2-3, brak nakladajacych sie tekstur w grach czy
> 3DMark pojawia sie natychmiast - nie po godzinach katowania

            Hmmm - a ta GF6600GT nie jest czasmi na AGP z mostkiem dopasowujacym?
Bo ludzie w czasach kart PCI-E zaczynaja zapominac o koniecnosci instalacji
sterownikow do chipsetu plyty lownej przed instalacja sterownikow karty
graficznej. To co napisales wyzej o karcie jest co najmniej dziwne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl