Re: zasilacz do starego zestawu

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 18:32:57 MET

Jacek Popławski <jpopl@interia.pl> wrote:

> To nie problem, to tylko 239zł,

            Tylko jest wzgledne. Za obecnego Modecoma MC350 ATX2.0 dalem cale
101 zl i spisuje sie bardzo dobrze. Jest zarowno cichy jak i stabilny
(dobrze trzyma napiecie nawet po OC), zabezpieczenia uznaje za cos
oczywistego bo tego to nie maja chyba tylko zasilacze z najnizszej polki.
Dla mnie wazne jest tez wbrew pozorom to ze ma tylko pasywne PFC w
odroznieniu od tego Tagana 380W z AFAIR aktywnym - mam po prostu UPSa
z aproksymowana sinusoida na pracy bateryjnej co zasilacze z aktywnym PFC
kiepsko znosza - grzeja sie wtedy okrutnie uklady dopasowujace a moj zaklad
energetyczny uwielbia z nienacka okolo 7 rano wylaczyc prad na 5-10 min raz
na ~2-3 tgodnie: akcje pt. kogo to dzis wk*y przed wyjsciem do pracy.
Dla jasnosci: nie twierdze ze jest lepszy od tego Tagana, zaznaczylem tylko
ze nie kazdy potrzebuje tak drogiego zasilacza, do wiekszosci zestawow
wystarczy sredniak w sredniej cenie jak te modecomy z serii MC czy
starszych GT/GTF.

> ...to tylko 239zł,
> mniej niż dowolne CPU.

   O przepraszam - za mojego obecnego Venice 3000+ OEM dalem cale 226 zl ;)

> Wyjaśnij na co narzekają, czy ten zasilacz ma jakiekolwiek potencjalne
> wady?

            Nie mowie ze jest zly, ale przy duzej ilosci _SWIADOMYCH_
uzytkownikow (bo tacy go glownie kupuja i za te pieniadze wymagaja wiecej
niz od produktu zasilaczopodobnego za 40-50 zl) zawsze znajdzie sie ktos
kto trafil na nie najlepszy egzemplarz. Niepokojace jest tylko to ze
wczesniej tych narzekan prawie nie bylo, a ostatnio staja sie coraz
czestsze sugerujac ze Tagan jedzie na opinii mniej sie przykladajac do
jakosci montazu: zlynne piszczenie cewek z powodu byle jakiego zalewania
ich klejem lub czasami nawet nie trafianie w cewke (klej obok niej po
rozebraniu zasilacza).
Poza powyzszym polecam posty z sasiedniej grupy:
prostsze Tagany).

> Tak padnie to chyba gwarancja mi da nowy?

            Albo naprawa, ale zazwyczaj rzeczywiscie wymiana.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl