Re: czym testowac karte graficzna PCI-E ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 11:49:34 MET

archimonde2@poczta.onet.pl <archimonde2@poczta.onet.pl> wrote:

> NVIDIA GeForce 6600 GT
> Chipset : GeForce 6600 GT
> Total Memory : 128MB (121MB Video) (376MB System)
                                      ^^^^^^^^^^^^

            Juz wiesz o co chodzi?

> Mam problem z grafika 3D w grach. Skokowe wyswietlanie grafiki,
> zalamywanie i niewyswietlanie tekstur,

            Jak ma to normalnie chodzic w grach bez ciaglego swappowania
i katowania dysku (co w skrajnych przypadkach przeklada sie i na utrate
stabilnosci) skoro masz tak mizerna ilosc RAM. Wspolczesne gierki
zaczynaja sie krztusic przy 1GB RAM i powoli zaczynaja wymagac 1,5-2GB
do plynnej pracy. Chore, ale niestety tak to wyglada. Coraz wiecej ludzi
wkurza sie przez to na pecety jako maszynki do grania bo to studnia bez dna
jesli chodzi o wydatki na sprzet do gier 3D. Jest na to rada: nie grac
wcale (duza oszczednosc dla kieszenie i straconego czasu) albo grac w
tytuly sprzed 2-3 lat: raz ze pojda na praktycznie kazdym wspolczesnym
sprzecie, dwa ze kosztuje ulamek swojej pierwotnej ceny jak np: chociazby
nadal swietnie sie przezentujacy FarCry za cale 24,90 w Empikach.

> zwieszanie aplikacji lub czasem komputera. Nie wiem czy to wina procesora
> Pentium D 805, plyty glownej MSI czy karty grafiki?

            ...RAMu, zasilacza czy czegokolwiek innego.

> Czy sa jakies selektywne testy(programy) na poszczegolne komponenty PC
> tak aby znalezc zrodlo problemu??
> Uzywalem juz Everesta (temperatury sa ok), SIsoft Sandry i 3dMarka.
> Sa jeszcze jakies inne?

            Na dzien dobry pusc na dlugi czas Stress Prime z trybem Small FFT
+ w tle ATI Tool w trybie skanowania artefaktow (to dziala i na kartach
nV). Ta kombinacja bardzo mocno obciaza zasilacz (zarowno CPU jak i karte
grafiki wiec na dzien dobry powinno powiedziec Ci czy zasilacz wystarcza.
Mozesz to poprzedzic jeszcze testem RAMu przez noc z Memtest86+, ale jesli
zwisy zdarzaja sie tylko w 3D to stawiam na nie wyrabianie sie zasilacza.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl