Re: Zgrywanie VHS / DV - karta video czy tuner TV - kompresja sprzętowa [jaka?]

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 09:30:29 MET

> Trochę mnie zdziwiło, że Pinnacle nie ma kompresji sprzętowej (chyba że
źle
> coś doczytałem) w sprzęcie <1kzł a można kupić tuner z kompresją sprzętową
> za 200zł...

Chyba faktycznie nie napisalem tego tak jak nalezy - karta Pinnacle np.
DV500 ma kompresje sprzetowa. Posiada ja rowniez karta ATI o ktorej
wspominalem, i Happauge, o ktorych czytalem na tej grupie, po czym kupilem
takie 2 sztuki (jedna z kompresja, druga bez) ale nie zdazylem jej jeszcze
sprawdzic.
Co do kompresji sprzetowej materialu DV - wedlug manuala karta Pinnacle
DV500 wspomaga kompresje, wspolpracuje (supportuje) z Adobe Premiere, czyli
teoretycznie jest przyspieszenie kompresji.......teoretycznie nawet
zauwazalne :-)
Wracajac do koniecznosci kompresji sprzetowej - napisz jaki sprzet PC
posiadasz, i dlaczego wymagasz kompresji sprzetowej. Moze sie okazac ze
kompresja sprzetowa jest w Twoim przypadku zbedna, a zysk predkosci wrecz
bedzie niezauwazalny. Czy chcesz zgrywac material ktory bedzie kompresowany
"w locie", i dlatego wymagasz kompresji sprzetowej? (mowimy caly czas o
zgraniu materialu do formatu *.mpg). Tu drobna uwaga - obecne procesory
dwurdzeniowe radza sobie z tym doskonale (w przypadku materialu DV), wiec
kompresja sprzetowa nie przyspieszy czasu zgrywania - musi ten proces trwac
tyle ile czasu trwa nagranie :-)
Natomiast moze to miec sens w przypadku nagran VHS - kompresja bardziej
obciaza procesor, ale nie mam danych porownawczych dla procesorow
dwurdzeniowych - dawno nie zajmowalem sie materialami VHS.

Sytuacja z kompresja sprzetowa w chwili obecnej zaczyna byc podobna do
sytuacji sprzed ladnych kilku lat, gdy na PC nie mozna bylo ogladac filmow
DVD, i byly specjalne karty do komputerow - dekodery MPG.

Pozdrrrr... Reksio