Re: Zgrywanie VHS / DV - karta video czy tuner TV - kompresja sprzętowa [jaka?]

Autor: Xander <NO_SPAM_alex_74_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 08:58:01 MET

Użytkownik "Reksio" <mislawek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ei3616$qgg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Z DV zgrasz przez FireWire - nie ma problemu, dostaniesz ladny obraz
jakosci
> DVD, skompresujesz programowo, nawet do MPG-4 :-)

No właśnie chodzi mi o sprzętową kompresję (nie programową ;)...

> Z VHS - mozna za pomoca kamery cyfrowej ktora posiada wejscie - rzadko
> spotykane. Kolejnym sprzetem jest dedykowany komputer np CASABLANCA. Lub
za
> pomoca karty np. DV500, lub lepszyc

To nie to ;) ja nie chcę otwierać studia.

> karta TV - tu uwaga - nie wszystkie obsluguja zgrywanie obrazu z pelna
> rozdzielczoscia PAL.
> Sa karty - tunery TV posiadajace wlasny kompresor mpg, tak jak np. karta
> grafiki ATI Theater ktorej uzywalem. Znam takie tunery tylko firmy
> Hauppauge. Jest to opisane w archiwum grupy.

Oki - poszukam w archivum Hauppauge...

> Teraz wazne jest ile masz tego materialu - bo moze sie okazac czy wogole
> warto bys sie za tozabieral, a edukacja tez zajmuje troche czasu. Przy
kilku
> godzinach warto zlecic komus, ale przy np 10 - to juz moze warto samemu
> kombinowac? Wiecej informacji na stronie swiatobrazu.

To ma być wstawione do kilkunastu prezentacji, nie musi być perfekcyjnie i
praktycznie bez specjalnego montażu.
Żeby to komuś zlecić to bym musiał siedzieć z nim cały czas ;)

Trochę mnie zdziwiło, że Pinnacle nie ma kompresji sprzętowej (chyba że źle
coś doczytałem) w sprzęcie <1kzł a można kupić tuner z kompresją sprzętową
za 200zł...

--
pozdrawiam
Xander