Re: Uszkodzony dysk

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 09:04:08 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:ei0i6q$hcp$1@flis.man.torun.pl...

> "Michal AKA Miki" ei0dpv$j18$1@news.onet.pl

> I gdzie się kupuje takie ilości, bo to już wręcz ilości, nie liczby? :)

To jest okres ponad 6 lat, takze w miedzyczasie zmienialy sie modele,
pojemnosci, pewnie tez procesy produkcyjne. A czemu je kupowalem? Bo
wlasciwie tylko Samsungi mialy caly czas 3 lata gwarancji - z pozostalymi
dyskami bywalo roznie - raz mialy rok, raz 2, raz 3 - bylo to dla mnie
zupelnie niepojete...

OK). A

> Myślałem, że większość dysków to jednotalerzowe.

Ja sie tam nie znam :).. wiem, ze kiedys byly dyski grubsze i ciensze..
myslalem, ze tym sie wlasnie roznia (wez pod uwage, ze mowie tutaj rowniez o
latach poprzednich, az do 99)

> Nigdy nie byłem mocny w arytmetyce... ;)
>
> Chodziło mi o to, że do niedawna nie było takich dysproporcji pomiędzy
różnymi
> częściami dysku. Musiałbym raz jeszcze rzucić okiem na wykresy, a nie chce
mi
> się szukać, bo nie o detale tu chodzi. W każdym razie dyski znacznie
zwolniły
> prawie na połowie swych powierzchni w ostatnim czasie. Na wykresie wygląda
> jakoś tak:

Ja nigdy w tym zakresie nie mialem wystarczajacej wiedzy, ale ostatnio
przeczytalem o bardzo ciekawym programiku linuxowym - smartctl z pakietu
smartmontools (http://pl.wikibooks.org/wiki/Smartmontools) - podobno chodzi
tez pod wingroza, ale nie znalazlem skompilowanej wersji w sieci, same
zrodla - jak bede mial troche wiecej czasu to poszukam..
Program podobno jest rewelacyjny - pokazuje bardzo szczegolowe informacje o
dysku (ilosc bledow odczytu/zapisu, ilosc godzin przepracowanych przez dysk,
czas rozruchu, nawet temperatury maksymalna i biezaca)

Nie wiem jeszcze, czy go moge polecac, czy nie, ale program wyglada bardzo
interesujaco...

Pozdrawiam
Michal