Re: Nowa obudowa z zasilaczem i uzywana plyta glowna...

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 01:22:51 MET DST

Roger(OS) wrote:

> Eneuel Leszek Ciszewski (prosze@czytac.fontem.lucida.console) napisa?(a):

> Hmm, na wtyczce przylanczanej do plyty glownej po ... wartosc napiecia sie nie zmienia
> przed i po wcisniecu przycisku od zasilania - a chyba powinno sie cos zmienic ?!

Wtyczek do plyty jest kilka.. na kazdej z nich dodatkowo potrafi byc
kilkanascie stykow. Gdzie mierzysz te napiecia?

> Chodzi mi o to, czy komputer z uszkodzona plyta glowna lub stuknietym procesorem
> moze sie zachowywac tak jak ten - przy starcie zakreci wiatrakiem przez 0,5-1sekundy i
> wszystko milczy, nalezy odlaczyc kabel zasilania, podpiac ponownie i przy kolejnej
> probie odpalenia jest identyczny efekt...
> Jak juz raz zakreci i zechce ponownie naciskac przycisk zasilania nic sie nie dziele...

Moze sie tak dziac, jesli plyta glowna lub ktorys z podlaczonych do niej
urzadzen (moze to byc dysk, cdrom, pamiec ram, procesor) powoduje
zwarcie lub mocne obciazenia (z powodu uszkodzenia) to zasilacz probuje
startowac (wiatraki sie zakreca) i po chwili siada.

--
pzdr
rv