Re: Rozmieszczenie pinów USB

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 25 Oct 2006 - 23:46:08 MET DST

"J.M.Oizo" napisał:

> takiej wtyczce za pomoca ktorej podpina sie sledzia z dwoma gniazdami USB
> do płyty głownej.

Nie rób ze mnie idioty. Takich śledziów to jak mrówków, a każdy producent ma
swoje zdanie co do kolorystyki kabelków. Nie chcesz podać jaki kolor jest na
którym pinie w Twojej wtyczce - Twoja sprawa. Teraz ad rem. Chcesz podpiąć
wtyczkę z 2 gniazdami do złącza, które (wg Twojego opisu, IMHO mocno
wątpliwego) dostarcza sygnały dla 1 gniazda, tak? To poustawiaj kabelki we
wtyczce tak, aby styk 1 z tego gniazda (Vcc, kabelek czerwony) trafił na pin
2 złącza na płycie, styk 2 (Data -, kabelek biały/żółty) na pin 8, styk 3
(Data+, kabelek zielony) na pin 6 i styk 4 (GND, kabelek czarny) na pin 3
lub 9. Zresztą skoro masz miernik, to sam możesz przedzwonić tego śledzia i
sprawdzić, jaki kolor kabelka jest połączony z odpowiednim stykiem, bo w
różnych śledziach różnie to bywa, a ja jasnowidzem nie jestem. Resztę
kabelków (od drugiego gniazda) wypnij z tej wtyczki i zaizoluj końcwki. Ale
cały ten opis jest diabła wart, bo mogę się założyć, że faktyczny rozkład
sygnałów na tym złączu jest zupełnie inny, niż podałeś.

> Sprawdziłem miernikiem - piny 1 i 10 maja na wyjsciu 5V

No właśnie. Coś tu się nie zgadza, prawda? Sprawdź no jeszcze raz
instrukcję, zanim zaczniesz coś mieszać.

JoteR