Re: GF 7300GT DDR3 128M Galaxy czy GF7600GT 128M silentpipe ?

Autor: Szymon Wróblewski <smiecii_at_pocSPAMMzta.onet.pl>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 21:32:12 MET DST

> Na pewno znajdziesz ich sporo, nawet w archiwum. Jakiś czas temu ktoś
> opisywał np. nagminne zwroty "pasywnych" kart w sklepie gdzie pracował.
>
> Generalnie najładniej ujął to IMHO na swojej stronie Zalman. W opisie
> swojej oferty (niezgorszych bądź co bądź) układów chłodzących
> pasywnych/heatpipe dla GPU miał swego czasu adnotację w stylu - "dla
> wydajniejszych układów graficznych zalecamy wyłacznie AKTYWNE systemy
> chłodzenia" i podany link do systemów "wentylatorowych".
> Oczywiście obecnie (ze względu na modę/marketing - istnieje już spora
> [...]

No jasne to zrozumiałe, jest tylko jeden szkopuł.
7600GT, o której toczymy dyskusje (a właściwie poddyskusje), to nie jest
żadne monstrum.
Pasywne chłodzenie 7600GT, np to stosowane w kartach Gigabyta, jest w
zupełności wystarczające. Taka karta pracująca w sporym stresie nie
osiąga temperatur większych niż 70 stopni (jej max temp. pracy to ok 120
stopni). Może była jakaś wadliwa seria, ale nie koniecznie wada
musiałaby wynikać z chłodzenia
Polskie grupy czytam regularnie i nie przypominam sobie żeby 7600GT co
chwile komuś padała. Być może robię to nieuważnie.
Próbowałem znaleźć coś w archiwum na ten temat, ale ciężko cokolwiek
namierzyć. Znalazłem tylko coś na temat padania Athlonów z 2002, że
podobno ktoś coś słyszał, że 40% procent zwrotów (bzdura) itp. Takie coś
nie przekonuje mnie, że komuś tam gdzieś coś wydaje...
Jeśli więc ktoś ma jakieś konkretne przykłady (nie tylko domysłów i
wróżenia z fusów) z chęcią zweryfikuje swoje stanowisko :)

--
Pozdrawiam
Simon