Re: Bezpieczeństwo danych

Autor: <cyberkid_at_chello.p>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 12:58:50 MET DST

Dnia Sat, 21 Oct 2006 16:51:32 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

>Witam
>Coraz częściej czytam tutaj o szyfrowaniu danych i mam pytanie:
>mam laptopa na którym jes duzo całkiem waznych informacji i nie chciałbym
>aby wpadły one w niepowołane rece.

Zainteresuj się programem TrueCrypt. To program OpenSource, więc nie
ma problemów z ceną/legalnością, z racji na jawność źródeł nie ma też
obawy, że wbudowano w niego jakiegoś trojana. Używa mocnych szyfrów
(AES, Blowfish, IDEA, etc.) więc danym raczej nie grozi wpadnięcie w
cudze łapy.

>Czy sa jakies software'owe sposoby zaszyfrowanai całych dysków w ten
>sposób, ze bez hasła mozna sobie ewentualnie sformatowac dysk, albo
>poczekac np. rok na odszyfrowanie?

TrueCrypt oferuje możliwość zaszyfrowania partycji (choć jeszcze nie
systemowej). Można także utworzyć wolumin, plik, który po podaniu
właściwego hasła zostanie zamontowany w systemie jako dodatkowa
partycja z danymi.

>Co sadzicie o bezpieczenstwie takich systemów, no i co sadzicie o
>bezpieczenstwie dnych (jakies pady programu itd? Ile takie rozwiazania +-
>kosztuja, a moze sa jakies freeware'y?
>Prosze o odpowiedz, bo czasami jak sobie pomysle ze laptop wpadłby
>przypadkiem w niepowołane rece to az mi sie rece zaczynaja pocic.

Korzystam z takich rozwiązań od dobrych kilku lat, najpierw był to
Scramdisk, po przesiadce na XP TrueCrypt, zarówno na komputerze
stacjonarnym, jak i laptopie.

http://www.truecrypt.org/, program posiada polskie tłumaczenie, które
można pobrać stąd: http://www.truecrypt.org/localizations.php

--
Pozdrawiam, C. [cyberkid(_a_)chello.pl@spamerom.dziekujemy.pl]
Maszyna do pisania VII generacji: ASUS M2NPV-VM | AMD 64 3500+ | 1024 MB RAM