Bezpieczeństwo danych

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Sat 21 Oct 2006 - 18:51:32 MET DST

Witam
Coraz częściej czytam tutaj o szyfrowaniu danych i mam pytanie:
mam laptopa na którym jes duzo całkiem waznych informacji i nie chciałbym
aby wpadły one w niepowołane rece.
Czy sa jakies software'owe sposoby zaszyfrowanai całych dysków w ten
sposób, ze bez hasła mozna sobie ewentualnie sformatowac dysk, albo
poczekac np. rok na odszyfrowanie?
Co sadzicie o bezpieczenstwie takich systemów, no i co sadzicie o
bezpieczenstwie dnych (jakies pady programu itd? Ile takie rozwiazania +-
kosztuja, a moze sa jakies freeware'y?
Prosze o odpowiedz, bo czasami jak sobie pomysle ze laptop wpadłby
przypadkiem w niepowołane rece to az mi sie rece zaczynaja pocic.

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
niż bogaci - to biedni."  Oscar Wilde