Re: SATA + U-ATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 21 Oct 2006 - 02:20:58 MET DST

"at"@" <"45394492$1@news.home.net.pl

> Ciekawe. Modyfikacja boot.ini też nic nie dała - pojawiły się dwa
> systemy do wyboru (oba Win XP), ale po uruchomieniu z poprawnego znowu
> tylko crash. Zaczyna mnie drażnić sam fakt, że nie znam przyczyny
> błędu... .

0. Modyfikowałeś ponad dwa dni. :)
   (a można to zmodyfikować w jedną minutę)
1. Wygląda na to, że dopisałes jedną linię,
   podczas gdy proponowałem :) Ci dopisanie
różnych możliwości, i napisałem dlaczego tak.
(bo niekoniecznie dysk startowy otrzymuje numerek zero itd.)

> Nie chcę na razie aktualizować biosu.

Moim zdaniem słusznie. :)

> Chyba też porzucę dalsze eksperymenty do czasu reinstalacji windy

A to ma dać skutek jaki? :)

> (wtedy
> zobaczę, co mi powie jak będę chciał zainstalować system z dwoma
> podłączonymi dyskami).

Moim zdaniem to pomysł zły. :)

> Utrata systemu, to u mnie cały dzień reinstalacji
> oprogramowania do pracy i innych takich. Szkoda ryzykować $, który się z
> tym wiąże.

Możesz sobie zrobić kopię. :)

> Dzięki wielkie jednak obu Panom za porady.

Proszę. :)

-=-

Jeszcze jedna rada. Nie wiem, co to znaczy:

   "at"@" <"4534fc74@news.home.net.pl

> Gdy podłączę jednak stary dysk SATA, to podczas uruchamiania systemu,
> komputer jest automatycznie resetowany. Dokładnie w momencie wybierania
> miejsca rozruchu.

W pierwszej chwili myślałem, że właśnie dochodzi do czytania 'boot.ini', teraz wiem, że nie.

W takim razie jeszcze jedna rada, o ile tym razem rozumiem,
co się dzieje -- pozostaw włączający się system na pół godziny. :)

U mnie, po różnych zabawach czasami tak trzeba było uczynić. :)
Gdy raz wstał -- pracował poprawnie lub trzeba było cośtam podczyścić. :)

-=-

Dla mnie reinstalacja systemu to bezsens. Ostatni raz coś takiego
mam za sobą niemal dwa lata temu. :) I aby było jasne -- na nowym
systemie brakowało dwóch plików z OE, dzięki czemu nie sprawdzał on
ortografii. :) Sprawę obgadywałem z Palusińskim (gdy jeszcze ze mną
rozmawiał) aż w końcu porównałem nową reinstalkę ze starą i wyszło
na jaw, że bez jakiegokolwiek raportu zabrakło dwóch plików. Mogę
poszukać jakich. Nadgrorliwym wyjaśniam, że Word zainstalowany był,
i nie chodziło o pliki Worda. :)

Ja czasami instaluję bez instalatora, bo tak mi wygodniej -- na piechotę. :)
Powywalałem nawet trochę ;) nadmiarowych plików, z których korzysta instalator. :)
I instaluję bez udziału instalatora :) i tym bardziej deinstaluje. :)
Dzięki temu mogę wybrać pliki z różnych instalek, co czasami jest potrzebne. :)
(na przykład wziąć coś z innego systemu -- wiem, że śmiesznie brzmi; szczególnie
wówczas, gdy pomieszam W9x z WXP -- ale robię to na własne ryzyko) :)

I co jakiś czas robię zrzutki systemowych partycji. :)
Kiedyś miałem to robic raz na miesiąc, ale wyszło raz na pół roku. ;)
I tak często. :)

-=-

Czy SATA II można podłączyć jako HotSwap? :)
Raz pytałem i nie otrzymałem odpowiedzi.

E. :)