Re: Cool'n'Quiet w X2

Autor: ppview <prezentacje_at_op.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 22:48:21 MET DST

browar wrote:

> Potestowalem chwile i wcale tak rozowo to nie wyglada.Owszem w Idle
> jest zimniej i te 1000Mhz wystarcza do podstawowych zadan czy ogladania
> tv.Jednak puscilem mu kodowanie do Xvida zgranego materialu i procek
> ani myslal zwiekszyc czestotliwosc.Kodowal sobie na dwoch rdzeniach po
> 1000Mhz.Dopiero reczne ustawienie C'n'Q na maksymalna wydajnosc podbilo
> do 2Ghz i kodowanie poszlo 2x szybciej.Cos kiepsko to dziala niestety

Znaczy co kiepsko działa - CnQ czy RMClock? Ponieważ wspominasz o
"ręcznym ustawianiu" zakładam że chodzi o RMclock. Czyli
"zaptaszkowałeś" w Profiles -> Performance on Demand -> AC Power rubrykę
"Use P-State Transision" i _dodatkowo_ wszystkie dostępne stany PST? A
potem włączyłeś profil "Performance on Demand" w RMClock i wybrałeś z
listy "RMClock power managment" w zakładce "Power Schemes" opcji
zarządzania energią systemu Windows?

BTW - na mojej starej płycie FSC nie ma możliwości uruchomienia
AMD'owskiego CnQ z Athlonami o nowszych rdzeniach (seria BX itp.) mimo
że ma ona teoretycznie wbudowaną jego obsługę. Prawdopodobnie od dawna
nieaktualizowany przez producenta BIOS nie pozwala plycie poprawnie
identyfikować stanów PST nowszych procesorów. Tylko soft typu RMClock
pozwala to "obejść" - podobnie jak np. Crystal CPUID. Niestety
"development" tego drugiego "leży i kwiczy" od jakiegoś czasu - jest on
IMHO mniej stabilny.

Pozdr.