Problem z głośnikami(?)/kartą dźwiękową(?)

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 13:52:19 MET DST

Witam!

Od kilku dni mam problem z moim zestawem głośników Creative. Głośniki,
nawet, gdy nie słucham muzyki, co jakiś czas się "wzbudzają" wydając z
siebie bardzo głośny, niski dźwięk. Wraz ze ściszaniem głośników staje
się to mniej słyszalne, ale nawet przy niemal minimalnej głośności
często dźwięk jest na tyle głośny, że od subwoofera trzęsie się podłoga.
Trwa to kilka, kilkanaście sekund i jak już wspomniałem, dzieje się
niezależnie od odtwarzanej muzyki czy też jej braku. Poza opisanym
problemem bez przerwy dobiega również z głośników lekkie ciche, buczenie
(ale żeby to usłyszeć, trzeba się już wyraźnie wsłuchać).

Stawiałem, że padły głośniki (są już niestety po gwarancji), gdyż na
słuchawkach (całkiem niezłych, "satelitach") nic nie słychać. Jest tylko
jedno "ale". Głośniki podłączone do przenośnego odtwarzacza nie buczą...
W tej sytuacji podejrzewam, że mogła zepsuć się karta dźwiękowa - często
zamieniałem wtyczki od głośników/słuchawek podczas pracy komputera. Czy
mogło to ją w jakiś sposób uszkodzić?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)