Re: Problem z głośnikami(?)/kartą dźwiękową(?)

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 14:19:08 MET DST

to_wytnij to_wytnij napisał(a):
> Witam!
>
> Od kilku dni mam problem z moim zestawem głośników Creative. Głośniki,
> nawet, gdy nie słucham muzyki, co jakiś czas się "wzbudzają" wydając z
> siebie bardzo głośny, niski dźwięk. Wraz ze ściszaniem głośników staje
> się to mniej słyszalne, ale nawet przy niemal minimalnej głośności
> często dźwięk jest na tyle głośny, że od subwoofera trzęsie się podłoga.
> Trwa to kilka, kilkanaście sekund i jak już wspomniałem, dzieje się
> niezależnie od odtwarzanej muzyki czy też jej braku. Poza opisanym
> [...]

I jeszcze jedno spostrzeżenie.

Jak wiadomo, pożądany poziom głośności można ustawić regulując zarówno
głośność w programie (tu - oczywiście Winamp;) i potencjonometrem na
głośnikach.

Zauważyłem, ze jeżeli ustawię w Winampie głośność na maksymalną, a
głośniki ściszę, buczenia prawie nie słychać. Gdy jednak ściszę Winampa,
a w zamian za to podgłoszę głośniki, buczenie się pojawia i to bardzo
głośne. Z tego wynika moim zdaniem, że jednak karta dźwiękowa nie jest
uszkodzona, bo w takim wypadku podgłaszanie dźwięku w Winampie (czyli de
facto podgłaszanie karty dźwiękowej) powodowałoby wzrost natężenia
uciążliwego dźwięku. Nie wiem, czy dobrze kombinuję, dlatego proszę o
pomoc.

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)