Re: laptop z drugiej ręki dla studenta

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 20 Oct 2006 - 13:17:11 MET DST

Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Zobacz np tą toshie:
> http://www.noteboki.pl/index.php?AK=produkty&kategoria=190&produkt=4735
> 3mc gwarancji, działająca bateria + 1.3kg wagi w 13" !!
> lan, 192 ramu, 650mhz w pełnym p3, dysk 40G nówka.
> Co prawda bez cd/dvd ale jaka mobilność! Za 800zł z FV.

Hmm... Wygląda naprawdę obiecująco. A firma, która tym sprzętem handluje
jest pewna? ;) Co prawda założyłem sobie wstępnie obecność napędu DVD,
ale brałem pod uwagę o wiele mniejszy dysk twardy (na desktopie mam 40
GB i w zupełności wystarcz mi do komfortowej pracy - nie robię na nim
bałaganu :P). Tyle tylko, że istnieje jakaś prosta metoda zainstalowania
  Linuksa jeśli brak CD/DVD? Z góry mówię że, netinstal z FTP w
Internecie odpada. ;P
Będzie cos takiego miało opcję bootowania z USB? Jeśli podepnę napęd lub
nagrywarkę CD przez kabelek USB2IDE, to będzie się dało zainstalować
system z płytki?

Cena... Hmm... Trochę wysoka, ale jeszcze do przełknięcia. ;)

> Lekki masochizm :) generalnie nowoczesne office wymaga sporo :)
> ale na tej toshi będą raczej płynne w lekkich xach.

To raczej tak w ramach eksperymentu, chciałem sprawdzić, czy da się
pisać. Nawet się dało bez problemów, ale uruchamiania trwało trochę
długo. :) M$ Office 97 śmigało na tym sprzęcie o wiele lepiej. ;)

> Ja używam firefoxa, opery nie oglądałem. ff jest dość żwawy :)

Ja też, ale biorę pod uwagę fakt, że laptop nie będzie miał 768 MB RAMu
jak mój desktop. ;) Gdy miałem 256 MB wszystko chodziło koszmarnie
wolno, dołożenie 512 dało mu jednak niesamowitego kopa. ;) Z tego co
wiem, to Opera jest mimo wszystko mniej zachłanna na pamięć. :)

> mailera hmm, ja siedze w pine :) a do im używam ekg, ale częściej
> obecnie irssi z bitlbee :) do jabbera i poważnie się zastanawiam nad
> opuszczeniem ekg na rzecz transportu jabbera do bitlbee i
> posiadania wszystkiego w irssi.

Co do mailera, to myślę raczej o czymś takim jak Windowsowy The Bat -
mały, lekki a funkcjonalny. Co prawda na desktopie używam Thunderbirda,
ale patrz wyżej. ;) Natomiast komunikator, to coś jak Miranda IM - kilka
najważniejszych sieci (w tym pl) oraz GUI, mimo wszystko możliwość
dodanie zdjęcia do kontaktu to nie bajer, po pierwsze BARDZO zmniejsza
możliwość pomyłki, po drugie rozmowa jest bardziej "ludzka". :)

> No divx3 pewnie tak, ale wyżej? wątpię :)

U znajomego, na P2 450 MHz śmigały LOSTy zgrywane do xVida. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/