Ciekawostka - jak długo Wam działają LCD?

Autor: Pawel S <pawcioosNO_at_SPAMgazeta.pl>
Data: Thu 19 Oct 2006 - 14:28:48 MET DST

Witam!

Często tu piszecie o monitorach LCD, ludzie często zwracają uwagę na
uszkodzone subpiksele. Tak się składa że sam kupiłem z jednym
uszkodzonym subpikselem (widoczny w czarnym tle) i wiecie co? Nie żałuję
tego, bo po prawie 3 latach używania LCD nadal mam tylko 1 subpiksel -
monitor kupiłem 3.11.2003 - czyli 3 lata niedługo stuknie. A monitor
jest używany codziennie, b.często po kilkanaście h. Wstępnie policzyłem
że chodził:

12h dzień * 5 dni = 60h tygodniowo (dni robocze, praca)
10h dzień * 2 dni = 20h tygodniowo (weekendy)

60h tyg. + 20h week = 80h tygodniowo
80h * 150 tyg = 12000h

Z komputera korzysta wiele osób (bracia, rodzice itd). Te obliczenia są
bardzo prawdopodobne albo zbliżone.

Podświetlenie już jest nieco słabsze, widać to w czarnym tle. Ale
normalnie w pracy typu Office to nadal jest ideał.

Mam monitor:
iiyama ProLite E380S

Ciekaw jestem ile jeszcze pociągnie ;) Ile producent gwarantuje że
będzie chodził? Na monitor dostałem 3 lata gwarancji - niedługo będzie
koniec.

Pozdrawiam Paweł