Tusze do PIXAM ip3000 - jakość i odwzorowanie kolorów

Autor: slaka(ANTISPAM) <_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 14:20:01 MET DST

Witam.
Mam pytanie odnośnie tuszy do drukarki Canon PIXMA ip3000. Jakich
używacie i jaka jest Wasza opinia na temat zarówno kompatybilności (czy
nie zatykają po jakimś czasie dysz) oraz jak odwzorowują kolor przy
wydrukach zdjęć.
Sam próbowałem kilku tuszy na dwóch rodzajach papieru i mam takie
spostrzeżenia. Drukowałem na papierze Canon Glossy Photo Paper (GP 401)
i na papierze PrintLab. Choodzi mi o odwzorowanie szarych tonów -
szarości i czerni.
Oto wyniki na papierze Canona:

ActiveJet - w miarę neutralny ale lekko zimny - wpadający w niebieski

InkTec - wpadający w brunatny - w brąz. Na papierze PrintLab -
prawie neutralny (!). Poprawia się też, gdy wybierze się typ papieru
         - matowy zamiast błyszczący. Znalazłem na internecie, że
odworowanie kolorów jest barzdo zbliżone do tuszy Canona

Hyson - wpada w zieleń - chyba najbardziej rzuca się ta dominanta w
ovczy spośród tych trzech.

Papier PrinLab w połączeniu z tuszami InkTec daje dobre kolory ale sam
papier jest jakby mało chłonny - tusz jakby pozostawał na powierzchni
(widać wypukłość obrazu) i potrafi się rozmazywać.

Jakie są Wasze doświadczenia z tuszami i papierami foto. Jaka kombinacja
daje najlepsze wyniki. Chodzi mi o to aby zdjęcie kontrolne, które
zawiera oprócz kolorów szare pasy o różnym natężeniu było najbardziej
neutralne - aby szary był szary a nie niebieski, brązowy, czy zielony.
Jak to wygląda przy tuszach oryginalnych na podanych przeze mnie
papierze GP401?

Pozdrawiam,
Sławek