Re: Notebook Benq S61

Autor: <slawomir.bandzerewicz_at_gmail.com>
Data: Mon 16 Oct 2006 - 09:19:02 MET DST

Foyle wrote:
> Ufff wreszcie ktoś odpowiada na temat. Właściwie to nie mam wiele pytań
> bo czytałem recenzje na http://www.notebookcheck.pl. Konfiguracja tego
> sprzętu jest bardzo przyzwoita, za te pieniądze to właściwie nic innego
> poza Msi i może Optimusem nie znajdę. Brakuje mi tego, żebym mógł
> obejrzeć tego kompa przed zakupem i podjąć ostateczną decyzję. Jeśli
> możesz to napisz czy jesteś z niego zadowolony, czy dojrzałeś już jakieś
> wady, ewentualnie gdzie i za ile kupowałeś.

Ja zastanawiałem się nad Aristo Slim 200 na T2300 (kopia MSI S260 na
CoreDuo) i na Benq S61. Od początku byłem za Aristo - wizualnie o
niebo bardziej mi się podobał (paramtery mają niemalże identyczne).
Jednak okazało się, że Aristo ma baterie 2200mAh .. ktora pod
obciążeniem nie wytrzymuje nawet godziny ...).

Miałem w rękach Aristo i teraz S61 ... o powiem tak: Aristo o niebo
lepiej przypadl mi do gustu jesli chodzi o wykonanie.... Benq robi
wrażenie plastikowego i "kanciatego".

Moje wady S61:
- zaślepka ExpressCard wypada po przechyleniu laptopa ... musialem
nakleic tasme klejąca z troche ciężej wchodziła ... (w sprzęcie za
pona 3kzl ...)
- dysk szumi dość głośno ... dodatko caly komp deikatnie drży
kiedy dysk się kręci)
- paskudne kontrolki - swiecą mocnym niebieskim światłem - w nocy
dają tak po oczach ... że musiałem pozaklejać je częściowo
niezastąpioną taśmą klejącą ... :D
- klawisze touchada - jeden znich jest jakby zapadnięty - oba klawisze
nie są na jednej powierzchni tylko lezy jest jakby niżej ...
- ogólny wygląd ... mi się nie pododba .. ale to kwestia gustu :)
Aristo wizualnie wyglądał na mniejszego - chyba przez jego bardziej
zwartą budowę. Patrząc na niego wygląda jaby ważył więcej niż
te 1.8kg .. ale po zważeniu okazuje się że waga się zgadza ;)

Po zakupie od razu dołożyłem mu drugą kość 512 ... i komp zrobił
się bardzo niestabilny - Windows XP i Vista zaczeły się wieszać z
artefaktami na ekranie - dzisiaj postaram się wymienić tę kość to
się okaże czy to jej wina czy po prostu jest grymaśny ...

Jeśli chodzi o wydajność to nie narzekam - 2x1.66 robi swoje. z 1G
RAMu Vista RC2 smiga nia nim aż miło patrzeć - z 512M za dużo mieli
dyskiem i nie niema Aero.

Podsumowując gdyby ten Aristo miał taki aku jak Benq to bym się ani
chwili nie zastanawiał ale dla mnie laptop musi być przenośny więc
na baterii musi pracować znacznie dłużej.

Jakby co to pisz co jeszcze Cię interesuje.

Pozdrawiam i życze miłego wyboru ;-)