Re: Nagrywarka DVD do domu, kto spełni kryteria?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 21:41:14 MET DST

"pluton" egqdeq$a3v$1@inews.gazeta.pl

> Szuakam czegos sprawdzonego do domowego kompa, a wiec przydaloby sie zeby
> nagrywarka:

> -wytrzymala ze 5-30 plyt miesiecznie

Każda nagrywarka ma chyba określony MTBF. 5-30 płyt miesięcznie to jakby nic. :)
Ja na nagrywarce CDRW SONY markowanej przez HP nagrywałem płyta po płycie całymi
godzinami (niestety maksymalna fabrycznie szybkość CDx4) i odłożyłem sprawną na półkę. :)

No i ten MTBF mówi, że tyle godzin powinna średnio wytrzymać taka nagrywarka także
przy nagrywaniu. :) Jak Ci wypadnie 90 % tego okresu -- to można mówić, że masz
pecha, ale jak 1 % -- to pecha ma producent. :)

Dokładnie tak samo z innymi urządzeniami, na przykład dyskami (ostatnio ich
żywotność określana jest liczbą włączeń, nie godzin pracy) czy drukarek
(czasami żywotność tych określano liczbą stron na miesiąc) lub
czegokolwiek -- na przykład silników okrętowych. ;)

> -szybki start odczytu

Nie wiem, co to takiego.

> -poprawne nagrywnie przy pelnej predkosci

To powinna gwarantować każda przy dobrych płytach. :)

> -nagrywanie na tanich nosnikach

To także powinna gwarantować każda. Gorzej z odczytem tego po
jakimś czasie (na przykład po roku) no i czasami trzeba zejść
z szybkością nagrywania w dół. :)

Gorsze płyty mogą mieć te same parametry dotyczące nagrywania co płyty
najlepsze, ale na przykład rozklejać się w niższej temperaturze lub przy
upadku z mniejszej wysokości. :)

> -w miare cicha praca

Toshiba -- szczególnie wówczas jest [u mnie] cicha, gdy jest w serwisie. ;)

> -osbluga wszystkich dostepnych formatow

Chyba teraz to poza RAMami wszystko jest obsługiwane.
Co najwyżej z różnymi szybkościami. :)

> -light scribe

Nie lepiej LF? NEC ma LF. HP ma LS.

> Do tej pory do 3 lat uzywalem 4 modeli nagrywarek Lite-On. Niestety kazda
> miala swoje podobne wady a mianowicie, bardzo dlugi czas startu, tanie
> plytki nagrywala tylko przy najnizszych predkosciach, dwie z nich wysiadlo
> po nagraniu okolo 100 plyt. W ofercie widze najwiecej Lite-On, NEC, Benq,

Ponoć Beneq jest najlepszą nagrywarką w ogóle. :)

> HP, LG, Pioneer,

Pioneer zbiera złe opinie. (nie mam -- powtarzam to po innych)

> Plextor, Toshiba

Mam i jest to po prostu pomyłka.
BTW -- czy Toshiba nadal to produkuje?
Widziałem jedynie model do notebooka, ale nie do desktopa.

> i Samsung.

Ponoć też pomyłka. Ja mam Toshoba-Samsung.

> Moze ktoś podpowie spradzony model?
> Chce wydac tak 120-140zl. Czy warto dalej pchac sie w Lite-On
> czy moze lepiej wybrac jakiegos NEC'a?

NEC nie ma chyba LS, ale ma LF. :)

 -- Błękit bodajże 128 odcieniowy na obu stronach płyty -- jeśli nie 128, przepraszam.
 -- LS wypala się na jednej stronie i mam znacząco mniej odcieni, może 8...

NEC wymyślił LF, więc chyba NECów z LSami nie ma. :)

E. :)