Re: karta dzwiekowa a jakosc nagrania

Autor: tattva <adres_at_w.sygnaturce>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 18:41:54 MET DST

muzyk napisał(a):
> czy firewire ma jakies zalety w stosunku do usb albo pcmcia ?
> czy jest to wszystko jedno ?
> ktore z tych zlacz jest najlepsze lunb najsensowniejsze ?

Teoretycznie firewire jest szybsze od usb, ale w praktyce przy dwóch
śladach chyba nie powinno być problemu. Mimo wszystko inwestowałbym
w firewire, bo więcej sensownego sprzętu wychodzi. PCMCIA chyba nie ma
niczego ciekawego. Jedynie EMU, które niektórzy chwalą, ale znam parę
osób, którzy używają wersję PCI i raczej bez rewelacji...

> nagrywam zawsze wav a potem w zaleznosci od potrzeb komprymuja na mp3
> najczesciej 250 -320 k

No tak. Chodzi mi konkretnie o 'sample rate'. Większość interfejsów ma
możliwość ustawiania. Niezbędnym minimum będzie 44.1 kHz. Jeśli dobrze
pamiętam to maksymalna częstotliwość w nagraniu równa się połowie sample
rate. Czyli jeśli nagrasz w 44.1 kHZ to będzie to ok. 22 kHz- trochę
więcej niż wyłapuje ucho. Jednak jeśli nagrasz w niższym sample rate, a
z tego co widzę Twoja karta obsługuje również 32 kHZ, to maksymalna
częstotliwość wyniesie 16 kHz. To mogłoby być przyczyną kiepskiej góry w
nagraniu ;-) Sprawdź w ustawieniach czy wszystko masz w porządku.

BTW- potrzebowałbym saksu do jednego czy dwóch numerów. Posłuchaj sobie
muzyki z sygnaturki i napisz jeśli byłbyś zainteresowany ;-)

/tattva

--
kontakt: samborro maupa gazeta kropka pl
www.myspace.com/xanaxband