Re: kabel USB

Autor: Maniek Karwanowicz <maniekkarwanowicz_at_onet.eu>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 13:28:24 MET DST

On Sat, 14 Oct 2006 12:31:41 +0200, Jarosław Jaszewski
<jarekjaszewskiUSUNTO@tlen.pl> wrote:

>Witam
>
>Mam pytanie z troche innej beczki. Kupilem "przedluzacz" USB 1,5 metra z
>mysla aby moc swobodnie podlaczac pendrive'a 2.0. (stara plyta i
>obudowa, mam dodatkowy kontroler USB, komp stoi w trudnodostepnym
>miejscu ktorego nie mozna zmienic)
>Niestety kabelek praktycznie nie dziala... O ile mozna cos z pendriva
>skopiowac to wrzucenie na niego kilkumegowego pliku jest praktycznie
>niemozliwe... Pojawiaja sie rozne komunikaty - najczesciej bezsensowne
>np a zbyt dlugiej sciezce do pliku :-)
> [...]

Od dawna mnie to nurtowalo, znaczy ta niepewnosc przy uzycia kabelka.
Na przyklad na jednym porcie, na obudowie z przodu pudla, net mi sie
nie logowal, albo nagrywarka meczyla sie dosc dlugo z nagrywaniem (mam
zewnetrzna). Najpierw kupilem hub, aktywny, podlaczajac go do portu na
plycie, na ktorym wczesniej transmisja byla lepsza (BTW odnioslem
wrazenie, ze ta "aktywnosc" huba odnosi sie jedynie do osobnego zrodla
napiecia dla podczepianych urzadzen, bierze napiecie nie z komputera
a z osobnego zasilacza, ktory moze podolac ewentualnie wiekszemu
zapotrzebowaniu na prad). Nie zauwazylem zadnej roznicy podczas
nagrywania, roznicy na plus oczywiscie. Szperajac za jakims krotszym
kablem, znalazlem dwa, dosc porzadnie wygladajace, w... Auchanie:
jeden na 25cm, drugi na 50. Kupilem ten krotszy i mam nadzieje, ze
transmisja poprzez ten hub sie poprawi. :-) Drozszy ponad dwukrotnie
od tych dlugich (1,5m czy 1,8m), wiec powinien byc lepszy chyba. :-)