Re: Asrock K8 939 Dual VSTA i stara karta graficzna - zadziała?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 02:50:43 MET DST

ppview <prezentacje@op.pl> wrote:

> Tak swoją drogą - mocno się grzeje chipset tego Asrocka, na tle np.
> NF3/4? Czy bliżej mu może do czegoś względnie "energooszczędnego" w
> stylu VIA K8T800?

            Northbridge (ULI1695) jest lekko cieply, southbridge wyraznie
cieplejszy - przy pzytrzymaniu palcem czuc wuraznie temeperatura, ale nie
nazwalbym tego goracym. To tez troche dlatego ze radiator na northbridge
jest wiekszy, na south- to taki maly plaski. Dodatkowo uzywam jeszcze
grafiki AGP ktorej obsluga jest w southbridge - po przejsciu na PCI-E
obslugiwanym przez northbridge powinno byc lepiej.
Czupset nazwalbym umiarkowanym cieplnie - na pewno cieplejszy od
VIAK8T800, ale tez chlodniejszy od potworkow nVidii z serii 500.
Spokojnie dziala w srednio wentlowanej obudowie na tych malych, pasywnych
radiatorkach i jak wszyscy potwierdzaja - temperatura mu nie szkodzi i nie
wplywa na mozliwosci OC [u mnie teraz Venice 3000+ puszczony jest na 2540
MHz z HTT Clock 283 x3 - to tez moze wplywac na temperature chipsetu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl