Re: Pytanie dot płyty GA-M55plus S3G BOX

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 01:05:29 MET DST

Przemolo <przemolo@gazeta.pl> wrote:

> No to teraz mam "dylemat" - czy kupic ta plyte i do niej 1GB RAM (bo
> jak mi zintegrowana grafika zje 128MB z 512 to wiele nie zostanie),
> czy tez kupic inna plyte bez grafiki + osobna karta graficzna + 512MB
> RAM. Szukalem troche plyt na AM2 ale niewiele z nich spelnia moje
> podstawowe wymagania - tzn.:
> - min. 3 sloty PCI,
> - możliwość podpięcia 4 napędów ATA (zwykłe ATA, nie SATA),
> - przystępna cena - czyli nie więcej niż ~3XX zł.

            Juz Ci pisalem na innej grupie: spokojnie mozesz brac ta plyte
+ 1GB RAM a grafice przydzielisz 32, max 64 MB RAM. Do gierek wymagajacych
wiecej ta grafika i tak jest za slaba - jest mniej wydajna niz jakakolwiek
wspolczesna na osobnej karcie, nawet GF6200TC, choc i tak GF6100 a
zwlaszcza 6150 jest najwydajniejsza ze zintegrowanych i co wazne - w
odrozneniu od zintegrowanej grafiki intela stery nVidii dzialaja w
wiekszosci tytulow, choc w nowych oczywiscie duzo za wolno.
IMHO nie ma co sie zastanawaic tylko brac co najmniej 1 GB RAM i np: ta
plyte ze zintegrowana grafika. RAMu potrzeba caly czas i do wszystkiego,
nie tylko gier a na 512 MB RAM i grafice za max 200 zl jaka mozesz kupic
oszczedzajac na 512 MB pamieci i tak nie pograsz w nic bardziej
wymagajacego. Z pecetami to jest tak, ze granie na nich wymaga mnostwa
pieniedzy inwestowanych w sprzet. Az bojer sie myslec co bedzie po tym jak
standardem stana sie tytuly pisane pod DX10, ktory wg zapowiedzi MS ma byc
tylko pod Viste, a chore wymagania juz samego tego golego systemu sa
ogolnie znane - jak nic za ~rk komputer do gier bedzie musial miec 3-4 GB
RAM i szybki 2 lub 4 rdzeniowy CPU + oczywiscie jeszcze cena samego OSa :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl