Re: Niesmiertelny problem - wybor LCD

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Thu 12 Oct 2006 - 17:32:27 MET DST

Maciek napisał(a):

> 1. Philipsa 200W6CS
>
> ...i to by bylo na tyle. Juz w trakcie pisania tego posta doczytalem pare
> niezbyt pochlebnych opinii o kilku modelach m.in. Viewsonica i zostalem na
> razie z tym jednym. Bardzo prosze, doradzcie mi. Cenowo nie chce wychodzic
> ponad 1800 zl - jak mowilem, zakup jest koniecznoscia.

Ja osobiście rozważam kilka LCD, ViewSonica VX2025wm (SMVA, bez HDCP i
skalowania z OSD, ma tylko D-SUB i DVI), Samsunga 215TW (SPVA, HDCP,
pivot, skalowanie 4:3 i full, bez 5:4 i 16:9. Szeroki obraz z wejść
wideo będzie miał złe proporcje w pionie), ciekawy wydaje się Asus PW201
(SMVA, ta sama matryca co VS, poprawnie rozwiązane skalowanie spod OSD,
IMO w tej cenie brakuje mu jedynie HDCP).

Philips jest brzydki, a ponadto robiony na dwóch typach matryc, podobnie
jak niektóre LG i inne wynalazki. Takie podejście do klienta jest wg.
mnie całkowicie niedorzeczne i dyskwalifikujące.

Na twoim miejscu poczekałbym (jeżeli się da) na 22" panoramy na
matrycach lepszych niż TN (przyszły rok, ew. grudzień), zwróć uwagę na
to, że szeroka 20" to tak naprawdę 17" z doczepionymi bokami. Trochę
mało. Jeżeli nie możesz czekać, to ja naprawdę polecam VS VX2025wm lub
215TW, ale kosztuje on jednak ponad 2200.

Ogólnie mówiąc teraz jest zły czas na zakup LCD. Po pierwsze, 22"
panoramy dopiero wchodzą na rynek i wszystkie jak dotąd są na tańszych i
dużo gorszych matrycach TN. Po drugie, HDCP pojawia się póki co w
niewielu modelach, a jeżeli kupuje się dużą panoramę (jeszcze ze
złączami s-video, composite, component itp.) to jednak warto mieć w niej
HDCP. Monitor to w końcu inwestycja na parę ładnych lat, a HDCP się może
przydać szybciej niż się wydaje.
Po trzecie jest nadprodukcja paneli LCD i prognoza branżowa, że w
przyszłym roku ceny monitorów spadną średnio o 1/3.

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS