Re: Strasznie grzejacy sie Pentium D - dlaczego

Autor: RDN <wojtekh_at__NOSPAM_rdn.com.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 13:36:20 MET DST

Użytkownik napisał w wiadomości
> Mam w pracy komputer skladany przez prywatna firme. Pentium D 3 GHz z
> oryginalnym chlodzeniem, ASUS P5LD2 Deluxe, 2 giga ram.
> Od nowosci mial wysoka temerature na procku - w stanie spoczynku 65 stopni
> C, przy ostrym wysilku siegal nawet do 89.

Ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia, czy jest ustawione w biosie zgodne ze
specyfikacją procesora (zakładając, że proc nie jest podkręcany)

> twierdza, ze procki z serii Pentium D to sie wlasnie tak grzeja

No bo to prawda, grzeją się.

> Wiecie moze jaka moze byc przyczyna takiego grzania sie poracka?

Winowajcą jest raczej tu boxowy wentylator, który nie bardzo nadążą za
schładzaniem radiatora, dlatego jest taki ciepły.
Warto zainwestować w nieco wydajniejsze chłodzenie aby zapewnić sobie
spokój. Przy okazji po zdjęciu obecnego chłodzenia, można zobaczyć, czy
czasem nie jest zbyt dużo pasty termoprzewodzącej, która działa w odwrotny
sposób. Rozebrać, wyczyścić, przesmarować lepszą pastą, dokładnie poskładać
i spróbować uruchomić.