Strasznie grzejacy sie Pentium D - dlaczego

Autor: <dopier_at_dalaj.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 13:02:20 MET DST

Witam
Mam w pracy komputer skladany przez prywatna firme.

Pentium D 3 GHz z oryginalnym chlodzeniem, ASUS P5LD2 Deluxe, 2 giga ram.

Od nowosci mial wysoka temerature na procku - w stanie spoczynku 65
stopni C, przy ostrym wysilku siegal nawet do 89.
Gdy to zglaszalem, wszystkowiedzacy magicy ze sklepu pytali sie czy sie
wiesza, ja na to, ze nie. Odpowiadali, ze jak sie nie wiesza to znaczy
ze jest OK... Rece opadaja.

Expertem na pewno nie jestem ale sam pare blaszakow zlozylem i dzialaja,
wiec nie zgodzilem sie z nimi, ze jest OK, bo te procki chyba dzialaja
normalnie do 72 stopni, potem zwalniaja, zeby sie nie spalic - nie wiem
dokladnie. Ale na zdrowy rozum taka wysoka temperatura nie jest normalna.

No i minelo jakos 10 miesiecy, zjaraly sie juz dwa zasilacze - wydaje mi
sie, ze ze zbyt wysokiej temepratury, a komp jakos chodzi w otwartej
obudowie.
Ale od paru dni to juz przegiecie, bo jak robilem raz restart po Windows
Update to wywalilo mi bios i nie moglem go uruchomic - procesor mial
zbyt wysoka temperature.

http://stakra.com/100.jpg

Kolesie ze sklepu mi cos truja, ze moze byc przeklamanie czujnika
temperatury. Ja im na to, ze jak sie dotknie radiator to parzy na maksa.
Oni: morze plyta jest krzywa i radiator nie dotyka odpowiednio procka.

W kazdym razie zbywaja mnie jacys domorosli eksperci, a mnie juz sie nie
chce z nimi rozmawiac, bo oni twierdza, ze procki z serii Pentium D to
sie wlasnie tak grzeja i lepiej wziac AMD - porazka jakas.

Wiecie moze jaka moze byc przyczyna takiego grzania sie poracka?

Co ciekawe, mam w pracy drugi komputer na takim samym osprzecie tylko z
inna grafika i w nim temperatura procka przy najwiekszym obciazeniu
wynosi 65 stopni.

Pozdrawiam

   http://stakra.com | http://stes.art.pl
   stes@stakra.com
   One Of These Days I'm Gonna Get Organized