Re: Szbkość HDD

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 19:58:13 MET DST

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:egbmjr$dnp$1@flis.man.torun.pl...

> "PAndy" egbgkc$pbg$1@news.onet.pl

> Czego jednak nie potwierdza praktyka, gdyż obecna budowa
> dysku nieco ;) odbiega od tej, którą znają teoretycy. :)

Nie odbiega w zaden sposob... LBA tylko transluje adres fizyczny na
logiczny zrozumialy dla IDE

> Problem w tym, że:
>
> -- ta podstawowa może być w środku dysku i też będzie zauważalnie
> szybsza od innych
> -- tych podstawowych może być kilka i też te podstawowe są szybsze od
> innych. :)

To zalezy od systemu...

> Problem w tym, że moje SWAPy wędrują po dwóch dyskach i nie
> potwierdzają
> tego stanowiska. :)

zwykla analiza przeplywnosci danych wskazuje scisla zaleznosc miedzy
polozeniem sektora a predkoscia jego zapisu/odczytu

> To nie CD czy DVD. :)

Niestety/stety podzial na sciezki zostal zachowany - zmiana sciezki
wiaze sie zk oneiczno0sci zmiany polozenia glowic,
ustalenia/ustabilizowania, zlapania synchronizacji i dopiero mozna
rozpoczac proces przesylania danych.

> Ja na nieobciążonym komputerze mam ten sam transfer na całej
> powierzchni dysku.

Nie, sprawdz narzedziem do testowania transferow na dysku.

> Chętnie bym spotkał kogoś, kto wie, jak naprawdę wygląda budowa
> logiczna
> dysku, a dokładniej podział na sektory i numeracja tychże sektorów.

Naprawde nie masz dostepu do fizycznej lokalziacji inaczej niz poprzez
mechanizm LBA/inny.
Jesli Cie interesuje zabawa naprawde niskopozomiowa z dyskiem - wykonaj
sobie interefjs diagnostyczny do dysku.
http://hddguru.com/content/en/articles/2005.10.01-Seagate-RS-232-adapter-schematic/
zreszta ogolnie poelcam ten site: http://hddguru.com/