Re: Laserowy kombajn - wybór (długie)

Autor: B0L0 <bolo_at__NOSPAM_.irc.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 22:13:10 MET DST

Henry(k) napisał(a):

> [...]
> Poprzeglądałem sklepy internetowe, poczytałem dokumentacje i tak
> zebrałem 5 modeli.
> Parametry współne:
> Wszystkie mają zasobnik na 250 arkuszy oprócz HP, który ma zasobnik na
> 150 za to podajnik ręczny przyjmie 10 kartek. Reszta tylko pojedynczo.
> Wyświetlacz funkcji to 2x 16 znaków z menu po polsku oprócz Canona.
> Port komunikacyjny USB, Brother ma exta LPT do kompletu.
> Szybkość druku w/g danych jest praktycznie identyczna - 20 kartek/min
> jedynie HP 14 kartek/min
> Prędkość kopiowania - podobnie, ale czy zdążę zmieniać tak szybko kartki
predkosc kopiowania ma znaczenie przy robieniu wiekszej ilosci kopii,
Ciebie interesuje predkosc pierwszej kopii
co do interfeace'u to jesli masz komputer ze zlaczem usb to nie
potrzebujesz LPT (no chyba ze pracujesz w DOS/Linux to moga byc problemy)
podajnik reczny: wszyscy ktorych znam uzywaja go do drukowania na
kopertach lub na innym papierze niz w glownym podajniku (ewentualnie
jesli chca zrobic kopie kombinowana/dwustronna wiec nie ma znaczenia ile
kartek tam wchodzi bo jesli wsadzisz ich wiecej to musisz je wyciagac
aby zrobic wydruk z glownego podajnika

> Tutaj raczej interesuje mnie ile czasu potrzebuje od momentu wciśnięcia
> COPY do otrzymania wydruku a tego no nie ma...
poszukaj na www producentow instrukcji obslugi lub broszur
reklamowych-tam sa podane

> Rozdzielczość druku i kopiowania 600x600 tylko Brother kopiuje 600x300 a
> drukuje 1200x600 (tak zrozumiałem z instrukcji bo z jakąś tam opcją ma
> 2400x600).

dla Twoich wymagan wydaje sie, ze nie ma znaczenia rozdzielczosc

> Głośność pracy podobna Brother i Samsung 53dB, Minolta 55dB, Canon 56dB
> a HP 63dB... no ciekawe.
> Za to rozpiętość pobieranych mocy jest... duża.

te 2 parametry (o ile nie masz nocnego biura obok lozka zony) tez bym
olał, bo w skali miesiaca ta roznica przeklada sie na 1-2 zł

> - Minolta PagePro 1380MF
nie znam
> Funkcje 2w1 i 4w1 przez pomniejszenie oryginału, skalowanie 25 do 400%.
> Margines wydruku 4mm.
funkcje typu 2w1 itp zastanow sie czy sa Ci potrzebne, nie licz na to ze
Pani Hania bedzie ich uzywala

> [...]
> Najtańszy. Panel prosty aż do bólu czyli będzie bieganie po menu. Jest
> też najmniejszy gabarytowo i ma tylko 8MB pamięci.
> Ma fajną funkcję kopiowania kart identyfikacyjnych czy dowodów - obie
> strony umieszcza na jednej stronie bez zmniejszania oryginału. Poza tym
> opcja 2w1 i skalowanie 50-200%.
> Dziwna szpara do odbierania dokumentów na 50 kartek i z koniecznością
> podniesienia całego zespołu skanującego aby wyciągnąć zadrukowana małą
> kopertę. Nie wiem jak to w praktyce przeszkadza czy nie.
> Łyka 350W podczas pracy, gotowość to 70W i w trybie oszczędzania energii
szpara nie przeszkadza w niczym bo jest wygodny do niej dostep (no chyba
ze wazysz 250kg albo odbierasz kartki w rekawicach bokserskich:) )
sprzedalem kilka takich i klienci sa zadowoleni (wal na prv jakbys
chcial dobra cene na te drukarke i tonery)
ilosc pamieci ma znaczenie praktyczne tylko przy drukarkach pracujacych
w sieci, gdzie moze byc wiele jednoczesnych zlecen druku
dobry czas 1 strony (nie pamietam ale uzywalem jej kilka razy jako xero
i nie zgazylem zauwazyc opoznien-a jestem czlowiekiem bardzo
niecierpliwym. Ogolnie to bdb i przemyslana maszynka

> - Canon LaserBase MF3110
obecnie jest MF5730 nieco ponad 1200zl
calkiem przyjemny acz duzo wiekszy niz samsung

> - HP LaserJet M1005 MFP
odradzam klientom HP z powodu wysokich kosztow eksploatacji i tragicznej
trwalosci, zwlaszcza przy tanich drukarkach.
na domiar zlego jesli obciazysz HP wiecej niz 10% nominalnej wydajnosci
miesiecznej to mozesz byc pewnien ze nie wytrzyma nawet pol roku.

> No dobra - robimy 100tyś kopii i jakie koszta wydruku:
> Minolta - zakładamy piąty bęben i wychodzi 11gr/stronę
> Samsung - 9gr/str
> Canon - 9gr/str
> Brother - 11gr/str
> HP - 12gr/str

beben zazwyczaj wystarcza na troche wiecej niz podaje producent
z dostepnoscia materialow eksploatacyjnych nie ma problemow (no chyba ze
  mieszkasz w malym miasteczku, ale wtedy wystarczy ze z odpowiednim
wyprzedzeniem zamowisz toner)

byc moze, jesli przebiegi rzeczywiscie nieduze a przydalby sie kolor,
warto sie zainteresowac EPSONem DX3850/DX4850 tanie atramenty (ponizej
30zl/szt) a calkiem niezla trwalosc, lecz oczywiscie nizsza predkosc druku

--
pozdrawiam
bolo