Laserowy kombajn - wybór (długie)

Autor: Henry\(k\) <uraevpb_at_bc.cy>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 19:22:38 MET DST

Witam.

Nie ma grupy biuro, więc zapytam tutaj bo to drukarka i skaner :-)
Pewnie ktoś ma/miał styk z wybranymi urządzeniami i coś dopowie.

Tak - przeszukałem archiwum i nic... niestety.

Cena do 1000zł, przebiegi nieduże, ma być małe wygodne, niskie koszta
eksploatacji i nieawaryjne. Jako skaner to raczej pracować nie będzie, liczy
się druk oraz kopiowanie materiałów typu kartki A4 oraz dokumenty typu
paszport/dowód - więc miła jest funkcja kopiowania 2 na 1.
Poprzeglądałem sklepy internetowe, poczytałem dokumentacje i tak zebrałem 5
modeli.
Parametry współne:
Wszystkie mają zasobnik na 250 arkuszy oprócz HP, który ma zasobnik na 150
za to podajnik ręczny przyjmie 10 kartek. Reszta tylko pojedynczo.
Wyświetlacz funkcji to 2x 16 znaków z menu po polsku oprócz Canona.
Port komunikacyjny USB, Brother ma exta LPT do kompletu.
Szybkość druku w/g danych jest praktycznie identyczna - 20 kartek/min
jedynie HP 14 kartek/min
Prędkość kopiowania - podobnie, ale czy zdążę zmieniać tak szybko kartki ;-)
Tutaj raczej interesuje mnie ile czasu potrzebuje od momentu wciśnięcia COPY
do otrzymania wydruku a tego no nie ma...
Rozdzielczość druku i kopiowania 600x600 tylko Brother kopiuje 600x300 a
drukuje 1200x600 (tak zrozumiałem z instrukcji bo z jakąś tam opcją ma
2400x600).
Głośność pracy podobna Brother i Samsung 53dB, Minolta 55dB, Canon 56dB a HP
63dB... no ciekawe.
Za to rozpiętość pobieranych mocy jest... duża.

- Minolta PagePro 1380MF
największy kombajn z wybranych, optycznie najlepszy panel kontrolny.
Podstawowe funkcje pod ręką a nie kopanie po menu.
Nie wiedzieć czemu sklepy podają 8MB pamięci a strona Minolty 32MB. Przy
laserze ma to jednak znaczenie.
Funkcje 2w1 i 4w1 przez pomniejszenie oryginału, skalowanie 25 do 400%.
Margines wydruku 4mm.
Menu na LCD po polsku, jednak skróty typu "Def.tr.kop." są... no kurcze
nieczytelne. Chyba jednak mało się z niego kożystać będzie ze względu na
funkcje w guziczkach na panelu. Poza tym i tak mało tam jest.
Trochę zdziwiła mnie moc pobierana podczas pracy, bo w instrukcji pisze
900W. Na stronach internetowych 350W. Kto ma rację? Gotowość do pracy to
80W, tryb oszczędny 15W (standardowo po 15min, możliwość zmiany od 5 do
120).
Toner - 274zł za 3000 kopii.
Bęben - no niestety osobno - 20tyś kopii i 319zł.
Gwarancja 24 miesiące

- Samsung SCX-4200
Najtańszy. Panel prosty aż do bólu czyli będzie bieganie po menu. Jest też
najmniejszy gabarytowo i ma tylko 8MB pamięci.
Ma fajną funkcję kopiowania kart identyfikacyjnych czy dowodów - obie strony
umieszcza na jednej stronie bez zmniejszania oryginału. Poza tym opcja 2w1 i
skalowanie 50-200%.
Dziwna szpara do odbierania dokumentów na 50 kartek i z koniecznością
podniesienia całego zespołu skanującego aby wyciągnąć zadrukowana małą
kopertę. Nie wiem jak to w praktyce przeszkadza czy nie.
Łyka 350W podczas pracy, gotowość to 70W i w trybie oszczędzania energii
poniżej 10W
Toner z bębnem na 3000 kopii za 287zł
Gwarancja 24 miesiące

- Brother DCP-7010
Panel ma już jakąś funcjonalność w stosunku do Samsunga ale wydaje mi się
Minolta nadal pod tym względem lepsza.
16MB pamięci i porty zarówno USB jak i LPT. Menu po polsku i w stosunku do
Minolty czytelne... no od razu wiadomo o co chodzi. Małe marginesy na
wydrukach (2mm/3mm), rozdzielczość mniejsza od reszty 600x300dpi.
Skalowanie kopii 25-400% multikopie 2w1 i 4w1.
Kopiowanie to 460W poboru prądu, gotowość 75W, uśpienie 10W.
Toner 2500 stron za 215zł
Bęben - osobno znowu - 12tyś kopii tylko i 299zł.
Gwarancja 24 miesiące

- Canon LaserBase MF3110
W/g strony Canona nieprodukowany już i ma tylko 12 miesięcy gwaracji
niestety. Jest też najdroższy w wybranych. Nie mogłem do tego znaleźć
instrukcji. Wyglądem przypomina Samsunga ale ma za to panel rozbudowany.
No więc w/g instrukcji od ImageClass MF3110 oraz bazując na ulotce do
LaserBase brak menu PL, ma najwięcej, bo 64MB RAM oraz ciekawą jedną
funkcję - można skanować do pamięci np. 4 strony a potem kazać wydrukować
ileś tam kopii tych dokumentów ale posortowanych. Tylko że te kartki muszą
się zmieścić w 64MB więc pewnie tylko kilka kartek tak się da zrobić.
Margines wydruku to 5mm, skalowanie 50-200% tylko, multikopie też 2w1 i
koniec.
Łyka 700W podczas pracy ale tylko 20W w gotowości.
Toner z bębnem 2500 stron za 229zł.

- HP LaserJet M1005 MFP
Pierwsza na jaką zwróciłem uwagę przy szukaniu tego typu urządzenia, ale
teraz juz emocje opadły i patrzymy realnie.
Panel obslugi prosty jak w Samsungu, menu PL, dużo bo 32MB pamięci i fajny
podajnik ręczny na 10 kartek.
Prędkośc druku mniejsza od reszty bo 14 kartek/min ale poza tym funkcje jak
w pozostałych. Jest 600dpi na wydrukach, ma skalowanie 25-400%, funkcje 2w1
i 4w1.
Mało prądu bierze bo 227W przy kopiowaniu a gotowość to 6W. Uśpiona łyka
ledo 0,1W - rewelacja pod tym względem.
Głośność - 63dB, stanowisko poboczne - 49dB - tyle z instrukcji. Trochę
głośno.
Toner z bębnem 2000 stron - 245zł.
Gwarancja - no niestety roczna ograniczona gwarancja coby to nie miało
znaczyć.

No dobra - robimy 100tyś kopii i jakie koszta wydruku:
Minolta - zakładamy piąty bęben i wychodzi 11gr/stronę
Samsung - 9gr/str
Canon - 9gr/str
Brother - 11gr/str
HP - 12gr/str

Hmm... no i dylemat...
Canona można chyba odpuścić, HP ma tylko 12 miesięcy gwarancji. Samsung
najprostrzy, Brother, hmm...
Funkcjonalnie fajowa jest Minolta, może bęben starczy na dłużej nawet...
Ile czasu trwa zrobienie jednej kopii od wciśniecia guzika kopiuj?

Ma ktoś jakieś doświadczenia? Awaryjność?

Pozdrawiam.

--
Henry(k)
Mail <-> Rot13