Re: ktora karta lepsza ...

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 13:35:58 MET DST

Michal Bien napisał(a):

> Nie rozumiem :O Sugerujesz ze chocby 64bitowa magistrala wewnetyrzna
> na karcie bedzie wolniejsza niz 32bitowa magistrala AGP @33 MHz (x2/x4)?
Chodzilo mi o komunikacje na poziomie GPU - pamiec graficzna. Przy
okrojonej szynie pamieci i jednoczesnie duzej (jak dla tego typu kart)
ilosci pamieci na karcie moga pojawiac sie problemy z ladowaniem tam
duzej ilosci tekstur i wydobywaniu ich na czas. Sugeruje ze 64bit
magistrala bedzie szybsza od 32 bit (co jest oczywiste) a w przypadku
kart z magistrala 32bit lepsza opcje stanowic bedzie 32MB RAM zamiast
64MB z wyzej wymienionych powodow.
> Ja sie z tym nie zgadzam, a kwestia sensu posiadania 64 MB na karcie o
> wydajnosci i mozliwosciach GF4MX200/400 to inna sprawa - po prostu czesc
> bedzie niewykorzystana,
Jakies 5-6 lat temu bylo sporo artykulow na temat obydwu. Wersje GF2
MX200 z 32MB pamieci wypadaly nieco korzystniej w testach
wydajnosciowych w porownaniu z wersjami z 64MB pamieci. I tylko o to mi
chodzilo.

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.